conseils-reprendre-le-sport

TÉRJEN VISSZA A SPORTOLÁSHOZ! AZ EDZŐ TANÁCSAI

Az éves nagy elhatározások? Ne habozzon, térjen bátran vissza a sportoláshoz! Hogy végre ismét elkezdhessen sportolni, kövesse sportedzőnk ötletes tippjeit.

 

1) Fogalmazza meg a célkitűzését

Mielőtt hozzá akarna kezdeni az újbóli sportoláshoz egy hosszú mozgásmentes időszak után, lényeges szempont, hogy eldöntse magában a sportolás célját. Tegye fel a kérdést, miért is akarok újra sportolni? Le akarok fogyni? Finomítani szeretném az alakom? Erősíteni kívánom a testem? Izmosodni vágyom? Ha ezt eldöntötte, már meg tudja határozni edzésprogramját és ütemtervét.

 

2) Ehhez a megfelelő emberekkel és eszközökkel vegye körbe magát

A céljainak leginkább megfelelő edzésterv kidolgozásában, minden másnál jobban, egy sportedző tanácsai lehetnek a segítségére. A leghelyesebb, ha felméri fizikai kondícióját. A személyi edzővel végzett néhány edzés ideális alapot teremt a továbbiakhoz. Az edző támogatása igen értékes: teli elszántsággal, egy pontosan körvonalazott cél érdekében a megfelelő szakemberrel dolgozhat...

 

3) Megfelelően készüljön fel az edzésre

Sportolás előtt válasszon magának kényelmes öltözetet. Teljesen fölösleges a stílusra fektetni a hangsúlyt, olyan fitnesz öltözetet válasszon, amelyben kényelmesen tud mozogni. Rendszeresen melegítsen be: 10 perc gyaloglás a futószőnyegen vagy munka az evezőpadon bemelegíti az egész testet. Edzés előtt lazítsa ki az ízületeit is.

 

4) Sportoljon változatosan.

A nyárvégi nagy elhatározások már önmagukban véve isjó dolognak számítanak. Azonban, az ütemtervet tartani, ez már egészen más dolog. Hogy ne veszítse el túl hamar a kedvét, váltogassa a különböző edzésfajtákat. Ne elégedjen meg azzal, hogy csakis egyfajta módon edz, ebbe könnyen beleunhat és feladhatja. Kérjen egy komplett edzésterv javaslatot a klubjától vagy forduljon edzőhöz az Ön profiljának legmegfelelőbb sporttevékenység kiválasztásához.

 

5) Találja ki a megfelelő ütemezést

Milyen ütemben kell eddzek az igazi eredmények eléréséhez? A válasz egyöntetű: ha el akarom érni sportkitűzéseimet, legalább hetente kétszer egy órát, ideális esetben háromszor egy órát kell eddzek. Ha tart attól, hogy nem lesz elég ideje egy konditerembe eljárni, akkor eddzen otthon: a domyos.com weboldalon a Domyos Coach menüpontban élőben nézheti meg a fitnesz tanfolyamokat és a személyre szabott edzési programokat.

 

6) Gondolkodjon reálisan

Tartsa mindig szem előtt, hogy az eredmények nem azonnal születnek. Legyen mindig türelmes és ne tegye túl magasra a mércét, a célokat a fizikai kondíciójának megfelelően határozza meg. Ne hagyjon ki gyakorlatokat és a megadott sorrendben végezze azokat. Például: a célom az, hogy 10 kilót lefogyjak, az első hónapra két kilót állítok be magamnak és ez több nem is lehet. Ne veszélyeztesse az egészségét, fokozatosan kezdjen újra sportolni. Ne siettesse az előbbre jutást, építsen fel magának egy szelídebb újrakezdési programot, amelybe regenerációs szakaszok is beépülnek. Ne feledkezzen meg a pihentető alvásról, amely módot ad arra, hogy a legjobb formáját hozza

 

7) Legyenek jó reflexei

Nagyon fontos, hogy az edzés alatt gondoskodjon a megfelelő folyadékbevitelről! A megfelelő folyadékbevitel biztosítja az izmok jó működéséhez szükséges tápanyagok bevitelét és segíti a regenerálódást. Főleg összpontosítson, és ne a szomszédját figyelve, hanem saját fizikai képességeinek megfelelően vezesse az edzést. Az edzés végén ne feledkezzen meg a levezetésről: lassú tempóban lélegezzen mélyeket, gyalogoljon néhány percig és nyújtó gyakorlatokkal zárja le a foglalkozást.

 

8) Legyen mindig motivált

Amikor úgy döntünk, hogy újból sportolni kezdünk, mindig sokkal motiválóbb, ha ketten vagy barátokkal, családtagokkal végezzük. A csoportosan végzett sportoláskölcsönösen biztatóan hat a gyakorlatok elvégzésében ugyanúgy, mint a személyes találkozások létrejöttében. Ha pontosan betartunk mindent a sportolás újrakezdésével kapcsolatban, az erőfeszítések elfelejtődnek. Az ideális az, ha együtt sportolunk egy olyan személlyel, akinek a fizikai kondíciói megegyeznek a mienkével.

 

9) Táplálkozzon ésszerűen

Újból sportolni egy csodálatos dolog, azonban újra kell gondolni az egészséges életmódot, tehát a táplálkozást! A kiegyensúlyozott táplálkozáshoz néhány fontos szabályt be kell tartani:

  • Soha ne hagyja ki az étkezéseket, táplálkozzon reggel, délben és este.

  • Könnyű ételek, főleg délután és este: fogyasszon magas gyümölcstartamú lekvárt, gyümölcsöt vagy gabonaszeletet.

  • 100%-ban kiegyensúlyozott összetételű táplálkozás: egyharmad rész keményítő (főtt rizs), egyharmad rész fehérje (hal, tojás, hús), egyharmad rész gyümölcs.

  • Zéró frusztráció: időről időre lehet egy kicsit engedni a csábításnak, hosszútávon az egyensúly úgyis helyreáll...(az édességet kedvelőknek tehát igen a válasz, egy kis szelet csokoládé ésszerűen beosztva még belefér).

AZ OLDAL TETEJERE