CROSS TRAINING: NÖVELJE OTTHON ERŐNLÉTÉT

A cross training egy folyamatosan növekvő népszerűségnek örvendő, egyre jobban elismert edzőtermi mozgásforma. A megadott időre végzett különböző gyakorlatok segítségével lehetőséget kínál az általános erőnlét növelésére. A sportolók különösen hiányosságaik kiküszöbölésére, illetve az intenzívebb edzésszakaszokra történő felkészüléshez használják. Ebben a cikkben a Domyostól mindent megtudhat e divatos edzésformáról.

 

Mi az a cross training?

A cross training vagy más néven funkcionális edzés célja a hagyományos, izolált edzésmunkát kívánó testépítés kiegészítése. Az elmúlt években divattá vált, mindenki számára elérhető mozgásforma a legjobb úton halad afelé, hogy első legyen az alakformáló sportok között. A többi mozgásformától az alábbiakban különbözik:

 

  • Intenzívebb, mint egy hagyományos edzés. Az egymás után rövid pihenővel következő gyakorlatok minden izmot megdolgoztatnak (minél intenzívebb a mozgás, a gyakorlatok annál nehezebbek).

  • A funkcionális gyakorlatok az összes izomláncot megdolgoztatják az olyan természetes mozdulatok segítségével, mint a futás, az ugrás, a tolás, a hajítás és a tolás.

  • A rendkívül különböző gyakorlatoknak köszönhetően az edzések változatosak és izgalmasok.

 

Ez a három tulajdonsága teszi a cross edzést egyedivé és rendkívül hatékonnyá.

 

5 nyomós érv a  cross edzés mellett

5 ok, amiért a cross training különleges és rendkívül hatékony edzésmódszer:

 

Az edzések időtartama

Az edzések rendkívül rövidek, így ideális azoknak, akiknek nem jut több idejük a sportra. Heti háromszor 30 perc edzés eredményeként erősödik a szív és a tüdő, nő az izomerő, csökken a zsír- és nő az izomtömeg.

 

Hatékonyság és látható fejlődés

Legyen szó kezdő vagy haladó sportolóról, egy heti keresztedzés során a test által végzett minden mozgásfajta előkerül. Egy futónak például nem a szíve fog erősödni (de nem is gyengül!), hanem az ereje, gyorsasága, robbanékonysága fejlődik vagyis azon képességei, melyek általában nem kerülnek előtérbe.

 

Változatos és izgalmas edzések

A keresztedzés általános célja az erő és állóképesség közti lehető legtökéletesebb egyensúly elérése. Minden edzés másképpen épül fel, ami segít elkerülni, hogy a mozgás rutinszerűvé váljon. Mindig szívesen és örömmel, maximális erőbedobással edzhet!

 

Fejleszti és megőrzi:

  • a szív és érrendszer, valamint a tüdő állóképességét

  • az izmok állóképességét

  • az erőt

  • a rugalmasságot

  • a gyorsaságot

  • az ügyességet

  • a koordinációt

  • az egyensúlyt

  • az izomtónust

 

A  cross edzéshez kevés felszerelés kell

A cross traininghez nem kell nehéz felszerelést vagy különböző erősítőgépeket vásárolni. Vegyük sorra mozgásfajtánként:

  • A tolómozdulatok, mint a fekvőtámasz végezhető a Push Up Gain segítségével.

  • A húzómozdulatokhoz és a húzódzkodáshoz csak egy húzódzkodórúd szükséges.

  • A Domyos Strap Training ideális a törzsizomzat fejlesztéséhez.

  • A funkcionális gyakorlatokhoz használjon Kettlebellt, medicinlabdát vagy súlymellényt, hogy növelje az edzés nehézségét!

 

Hogyan zajlik egy cross edzés?

Egy edzés kb. 1 órán át tart. A következő részekre bontható:

  • A bemelegítés során a testet felkészítjük a mozgásra.

  • Az edzés fő szakasza alatt egymást váltják a szív-és érrendszert fejlesztő, és az izmokat erősítő gyakorlatok.

  • Pihenés: aktív regenerálódás, relaxáció, masszírozás, mélyizmok erősítése...

 

Megjátja, a cross training ideális edzésforma a test valamennyi képességének fejlesztéséhez! Végezze kiegészítő edzésként hogy növelje teljesítményét!

AZ OLDAL TETEJERE