VIDEÓGYAKORLATOK: JÓGATÉGLA

A Jógatégla jógázás közben kiegészítőként használható. A Jógatégla megfelelő használata érdekében az javasoljuk, nézze meg azokat a videógyakorlatokat amelyeket a Domyos sportklub edzőinek segítségével és magyarázataival készítettek el, így még rugalmasabbá válhat és fejlődhet a jógázásban. Fedezze fel videógyakorlatainkat, hogy megfelelően tornázzon a Jógatéglával és még rugalmasabbá váljon.

 

A megfelelő hatékonyság érdekében a tornázás teljes időtartama szinttől függően 45-60 perc legyen. Ezen gyakorlatok elsődleges célja, hogy nyújtsák az izmokat és növeljék a rugalmasságát. A gyakorlatok elvégzéséhez szükséges időt a légzések számával mérjük.

 

Biztonsági előírások: a gyakorlatok végzése közben ügyeljen arra, hogy a tornaszőnyegen ne legyen semmi (se törölköző, se vizesflakon), valamint a gyakorlatokat mezítláb végezze, hogy biztosan ne csússzon meg közben.

 

1. videógyakorlat: Terpesz előre

 

  • Nehézség: 1. szint

 

  • A gyakorlat végrehajtása: tegye a jógatéglát a jógaszőnyegre, majd üljön rá, tegye terpeszbe a lábát és feszítse meg. A lábak közötti távolság kisebb-nagyobb lehet attól függően, hogy mennyire rugalmas.

 

  • Légzés: a jógagyakorlatok során a légzés kizárólag orron át történik; a gyakorlat teljes időtartama alatt lélegezzen rendszeresen és folyamatosan.

 

  • Ismétlések: szintjétől függően 2-3 vagy 3-5 légzéssor.

 

2. videógyakorlat: Előre hajlás

 

  • Nehézség: 2. szint

 

  • A gyakorlat végrehajtása: kiinduló helyzet: álljon a tornaszőnyegre, tegye le a jógatéglát maga elő és álljon széles terpeszbe. Lassan hajoljon előre amíg a feje hozzá nem ér a téglához, majd kezével fogja meg a bokáját. Ezután lassan emelkedjen fel a kiinduló helyzetbe. Ha úgy érzi, hogy még többre képes, kezdje el elölről a gyakorlatot úgy, hogy csökkenti a tégla magasságát.

 

  • Légzés: a jógagyakorlatok során a légzés kizárólag orron át történik; a gyakorlat teljes időtartama alatt lélegezzen rendszeresen és folyamatosan.

 

  • Ismétlések: szintjétől függően 2-3 vagy 3-5 légzéssor.

 

3. videógyakorlat: Ülő helyzet

 

  • Nehézség: 2. szint

 

  • A gyakorlat végrehajtása: kiinduló helyzet: tegyen egymásra két téglát, majd térdeljen le a talajra. Fenékizmait tegye a téglákra és tegye össze a két kezét. Tartsa meg ezt a helyzetet 3-5 légzéssorig, majd vegye ki az egyik téglát. Tartsa meg ezt a helyzetet 3-5 légzéssorig, majd vegye ki a másik téglát.

 

  • Légzés: a jógagyakorlatok során a légzés kizárólag orron át történik; a gyakorlat teljes időtartama alatt lélegezzen rendszeresen és folyamatosan.

 

  • Ismétlések: szintjétől függően 2-3 vagy 3-5 légzéssor.

 

4. videógyakorlat: Hal

 

  • Nehézség: 3. szint

 

  • A gyakorlat végrehajtása: kiindulóhelyzetben üljön a szőnyegre, húzza fel a lábát, és tegyen egy téglát a szőnyegre a háta közepéhez. Lassan eressze le a hátát a tégla felé egészen addig, amíg a háta rá nem támaszkodik. Finoman engedje hátra a fejét és tartsa meg ezt a helyzetet 3-5 légzéssorig. Ezután lassan jöjjön vissza a kiinduló helyzetbe úgy, hogy a hátát gömbölyíti.

 

  • Légzés: a jógagyakorlatok során a légzés kizárólag orron át történik; a gyakorlat teljes időtartama alatt lélegezzen rendszeresen és folyamatosan.

 

  • Ismétlések: szintjétől függően 2-3 vagy 3-5 légzéssor.

 

5. videógyakorlat: Fordított háromszög

 

  • Nehézség: 3. szint

 

  • A gyakorlat végrehajtása: kiinduló helyzetben álljon a szőnyegre, nyújtsa előre kifeszítve a bal lábát és tegye a téglát állítva a bal lába mellé. Nyújtsa a jobb lábát hátra, kellően messzire, hogy a két lába között nagy terpesz legyen. Nyújtsa ki a karjait, majd érintse meg a téglát a jobb kezével úgy, hogy közben elfordítja a törzsét. Tartsa meg ezt a helyzetet 3-5 légzéssorig, majd jöjjön vissza a kiinduló helyzetbe. Ha végrehajtotta a gyakorlatot, végezze el ugyanezt a mozdulatot, de cserélje meg a lábak és a tégla helyzetét.

 

  • Légzés: a jógagyakorlatok során a légzés kizárólag orron át történik; a gyakorlat teljes időtartama alatt lélegezzen rendszeresen és folyamatosan.

 

  • Ismétlések: szintjétől függően 2-3 vagy 3-5 légzéssor.

 

6. videógyakorlat: Oldalsó egyensúly

 

  • Nehézség: 3. szint

 

  • A gyakorlat végrehajtása: kiinduló helyzetben álljon a szőnyegre a hosszanti iránynak megfelelően, és a szőnyeg mindkét végére tegyen egy-egy deszkát laposan. Lassan hajoljon előre a talaj felé a hátát előre gördítve és tegye a kezét egy-egy deszkára. Ezután egy kis ugrással nyújtsa hátra a lábát, tartsa lábujjhegyen és feszítse meg. Majd tegye le a talpát a szőnyegre, emelje fel a fenekét és közelítse a fejét a combja felé, hogy olyan helyzetbe kerüljön, mint egy fejét lógató kutya. Tartsa meg ezt a helyzetet 3-5 légzéssorig, majd jöjjön vissza a kiinduló helyzetbe, és vigyázzon, hogy a hátát lassan gördítse vissza, legutoljára a tarkóját és a fejét mozdítsa.

 

  • Légzés: a jógagyakorlatok során a légzés kizárólag orron át történik; a gyakorlat teljes időtartama alatt lélegezzen rendszeresen és folyamatosan.

 

  • Ismétlések: szintjétől függően 2-3 vagy 3-5 légzéssor.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
Parafa jógatégla
2 990 Ft*
4.40 / 5 16 Vélemények
    AZ OLDAL TETEJERE