VIDEÓGYAKORLATOK: JÓGASZÍJ

A Jógaszíj jógázás közben kiegészítőként használható.  A Jógaszíj megfelelő használata érdekében az javasoljuk, nézze meg azokat a videógyakorlatokat, amelyeket a Domyos sportklub edzőinek segítségével és magyarázataival készítettek el, így könnyebben végezheti jógagyakorlatait, nyújthatja izmait, így még rugalmasabbá válhat és fejlődhet a jógázásban. Fedezze fel videógyakorlatainkat, hogy megfelelően tornázzon a Jógatéglával és még rugalmasabbá váljon.

 

A megfelelő hatékonyság érdekében a tornázás teljes időtartama szinttől függően 45-60 perc legyen. Ezen gyakorlatok elsődleges célja, hogy nyújtsák az izmokat és növeljék a rugalmasságát. A gyakorlatok elvégzéséhez szükséges időt a légzések számával mérjük.

 

Biztonsági előírások: a gyakorlatok végzése közben ügyeljen arra, hogy a tornaszőnyegen ne legyen semmi (se törölköző, se vizesflakon), valamint a gyakorlatokat mezítláb végezze, hogy biztosan ne csússzon meg közben.

 

1. videógyakorlat: Zárás elöl

 

  • Nehézség: 1. szint

 

  • Megdolgoztatott izmok: hasizmok, combizmok

 

  • A gyakorlat végrehajtása: kiindulóhelyzetben üljön a szőnyegre, húzza fel a lábát, tegye a szíjat a lába alá és fogja meg a két végét. Emelje fel a lábait a talajról és a szíj segítségével feszítse meg őket. Tartsa meg ezt a helyzetet 3-5 légzéssorig, majd jöjjön vissza a kiinduló helyzetbe.

 

  • Légzés: a jógagyakorlatok során a légzés kizárólag orron át történik; a gyakorlat teljes időtartama alatt lélegezzen rendszeresen és folyamatosan.

 

  • Ismétlések: szintjétől függően 2-3 vagy 3-5 légzéssor.

 

2. videógyakorlat: Egyszerűbb tehénpozíció

 

  • Nehézség: 1. szint

 

  • Megdolgoztatott izmok: vállizmok, mellizmok

 

  • A gyakorlat végrehajtása: kiinduló helyzetben üljön rá a szőnyegre, hajtsa kettőbe a jógaszalagot és egyik végét fogja a jobb kezébe. Válla alatt vigye jobb kezét a háta mögé és bal kezével fogja meg a szíj másik végét. Tartsa meg ezt a helyzetet 3-5 légzéssorig, majd jöjjön vissza a kiinduló helyzetbe. Ha végrehajtotta a gyakorlatot, végezze el ugyanezt a mozdulatot, de cserélje meg a karok helyzetét.

 

  • Légzés: a jógagyakorlatok során a légzés kizárólag orron át történik; a gyakorlat teljes időtartama alatt lélegezzen rendszeresen és folyamatosan.

 

  • Ismétlések: szintjétől függően 2-3 vagy 3-5 légzéssor.

 

3. videógyakorlat: Nagy ugrás

 

  • Nehézség: 1. szint

 

  • Megdolgoztatott izmok: combizmok

 

  • A gyakorlat végrehajtása: kiinduló helyzetben üljön rá a szőnyegre, nyújtsa ki a bal lábát, a jobb lábát pedig tartsa behajlítva úgy, hogy a jobb lábfeje a bal combjához ér. Hajtsa ketté a szíjat és kezével fogja meg a két végét. Helyezze a szíjat a bal talpboltozatba és törzsét fokozatosan engedje le a combja felé. Ezután lassan jöjjön vissza a kiinduló helyzetbe. Ha végrehajtotta a gyakorlatot, végezze el ugyanezt a mozdulatot, de cserélje meg a lábak helyzetét.

 

  • Légzés : a jógagyakorlatok során a légzés kizárólag orron át történik; a gyakorlat teljes időtartama alatt lélegezzen rendszeresen és folyamatosan. Akkor szívja be a levegőt, amikor stabil helyzetben van, és akkor fújja ki, amikor törzsét leengedi és a combjához közelít, hogy még rugalmasabb legyen.

 

  • Ismétlések: szintjétől függően 2-3 vagy 3-5 légzéssor.

 

4. videógyakorlat: Lábnyújtás

 

  • Nehézség: 3. szint

 

  • A gyakorlat végrehajtása: kiinduló helyzetben bal lábát hajlítsa be maga előtt, sípcsontja érjen a talajhoz, a jobb lábát pedig feszítse hátra. Akassza be a szíj fogópántját a jobb lábába és dobja át a szíjat a vállán. Óvatosan húzza meg a szíjat a kezével, hogy a lába közeledjen a hátához. A mozdulatot fokozatosan hajtsa végre, hogy a lábát lassan, erőltetés nélkül engedje vissza. Ha végrehajtotta a gyakorlatot, végezze el ugyanezt a mozdulatot, de cserélje meg a lábak helyzetét.

 

  • Légzés: a jógagyakorlatok során a légzés kizárólag orron át történik; a gyakorlat teljes időtartama alatt lélegezzen rendszeresen és folyamatosan. Akkor szívja be a levegőt, amikor stabil helyzetben van, és akkor fújja ki, amikor meghúzza a szíjat és közelíti lábát a hátához, hogy még rugalmasabb legyen.

 

  • Ismétlések: szintjétől függően 2-3 vagy 3-5 légzéssor.

 

5. videógyakorlat: Hátnyújtás

 

  • Nehézség: 3. szint

 

  • A gyakorlat végrehajtása: kiinduló helyzetben bal lábát hajlítsa be maga előtt egyenes szögben, jobb lábát pedig térdelve tegye hátra. Engedje le a medencéjét, hogy a jobb lábát nyújtani tudja. Hajtsa kettőbe a jógaszalagot és egyik végét fogja a jobb kezébe. Válla alatt vigye jobb kezét a háta mögé és bal kezével fogja meg a szíj másik végét. Ha elérte a helyzetet, hajtsa enyhén hátra a hátát, hogy kinyújtsa, majd tartsa meg ezt a helyzetet 3-5 légzéssorig. Ha végrehajtotta a gyakorlatot, végezze el ugyanezt a mozdulatot, de cserélje meg a lábak helyzetét a talajon és a kezek helyzetét a szíjon.

 

  • Légzés: a jógagyakorlatok során a légzés kizárólag orron át történik; a gyakorlat teljes időtartama alatt lélegezzen rendszeresen és folyamatosan.

 

  • Ismétlések: szintjétől függően 2-3 vagy 3-5 légzéssor.

 

6. videógyakorlat: Táncos testtartás

 

  • Nehézség: 3. szint

 

  • Megdolgoztatott izmok: combizmok, házizmok

 

  • A gyakorlat végrehajtása: kiinduló helyzetben álljon a szőnyegre, a szíj fogópántját tegye a jobb lábfejére és a szalag másik végét fogja a jobb kezébe. A gyakorlat végrehajtásakor a szíjnak feszesnek kell lenni, szükség esetén a kezére is csavarhatja. Emelje fel a jobb kezét a feje fölé úgy, hogy a karja feszes marad és vigye hátra a lábát, hogy elérje a táncos testtartását. Tartsa meg a szíjat két kézzel és tartsa meg ezt a helyzetet 3-5 légzéssorig. Ezután jöjjön vissza a kiinduló helyzetbe. Ha végrehajtotta a gyakorlatot, végezze el ugyanezt a mozdulatot, de cserélje meg a lábak és a kezek helyzetét.

 

  • Légzés: a jógagyakorlatok során a légzés kizárólag orron át történik; a gyakorlat teljes időtartama alatt lélegezzen rendszeresen és folyamatosan.

 

  • Ismétlések: szintjétől függően 2-3 vagy 3-5 légzéssor.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
AZ OLDAL TETEJERE