A TESTÉPÍTÉS KIEGÉSZÍTŐ SPORT

A testépítés egyik előnye az, hogy sok más sport kiegészítéseként gyakorolható. Olyan sportág ugyanis, amely könnyen társítható több területhez, így lehetővé teszi az Önt érintő terület teljesítményeinek növelését. Ezek különösen a küzdősportok és állóképességi sportok, amelyek jól illeszkednek a testépítés gyakorlatához. Ez utóbbi nem elhanyagolható előnyökkel jár és hasznos kiegészítést biztosít.

 

A testépítés és a küzdősportok

Hosszú időn keresztül azt hittük, hogy a testépítés és a küzdősportok összeférhetetlenek egymással. Egyesek azt gondolták, hogy a terheléssel végzett munka a gyorsaság és a rugalmasság hátrányára történik, amely tulajdonságok nélkülözhetetlenek a küzdősportoknál. Azonban sok sportoló tapasztalja ma azt, hogy a testépítés növeli az erejét és erősíti az izmait, ami hasznos az adott sport szempontjából.

 

A testépítés és a küzdősportok társítása tehát lehetővé teszi:

  • a nagyobb teljesítményt (erős és gyorsaság)
  • a nagyobb stabilitás biztosítását, ami nélkülözhetetlen ennél a sportnál
  • a sérülések megelőzését azáltal, hogy erősíti az izmokat és ízületeket
  • ellágyítja az izmokat a pihenési időszakok alatt
  • növeli az izomtömeget, ami esztétikai szempontból nem elhanyagolható…

 

Ha szeretné a küldősportot és a testépítést társítani egymással, ne feledje el a célját, azaz azt, hogy a testépítést kompatibilissá kell tenni a sportolási minőség javításával és állandó kapcsolatban kell maradnia a fő sporttevékenységével. Váltogathatja egymással az erő és teljesítmény edzéseket és rendszeresen végezhet  edzés köröket, amelyek fokozzák az állóképességet (például mintegy tíz perces futással kezdve az edzést).

Ne emeljen túl nehéz terheket és tegye változatossá az edzési programot. Ilyen módon, heti 2-3 edzéssel a fizikai és pszichikai túlterhelés megszűnik, fejlesztheti különböző készségeit és sokszínűvé teszi az edzéseit.

 

A testépítés és az állóképesség sportok

A testépítés nagyon jó szövetséges az állóképességi sportok gyakorlásánál is. Erőt és szilárdságot eredményez, feltéve, ha sikerül megtalálni a két sportág közötti megfelelő egyensúlyt. Nem szabad ugyanis összevegyíteni őket, külön kell gyakorolni. Ezen kívül, a testépítés gyakorlóinak érdemes rendszeresen kardió edzéseket végezniük, mert a testépítés önmagában károsan hat az állóképességre. Szemben az elképzelésekkel, a kardió edzés nem hátrányos az izomtömegre.

 

 

 

Általában a testépítés javítja az állóképességi sportokat végzők teljesítményét, akár kerékpárosokról, akár futókról van szó. Nem idéz elő többlet tömeget futásnál, de javítja az anaerob képességet, a lépéshossz hatékonyságát és a teljesítményt. Kerékpározásnál a testépítés erősíti a lábakat, növeli a sprint teljesítményt és a maximális erőkifejtési időt. Kitűnő eszköz az ideges fáradtság elleni harcban is.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
AZ OLDAL TETEJERE