A TESTÉPÍTES IDŐSKORÚAKNAK IS ALKALMAS SPORT

Ahogy telnek az évek, egyre jobban előtérbe helyezett cél, hogy minél inkább fiatalok maradjunk, és mindent megtesznünk azért, hogy lelassítsuk az idő testükre gyakorolt hatásait. A sport, és különösen a testépítés, jó módszer ahhoz, hogy ez sikerüljön. 

 

Idősen is fitten

Tudni kell, hogy 50 éves kortól az izomtömeg és az erő 40 - 50%-kal csökken. És minél jobban telik az idő, annál inkább felgyorsul ez a tendencia! Az életkorral a légszomj is fokozódik, gyakori a hízás és csökken az egyensúly. Ez erősen befolyásolja a mobilitást, az idősek képességét az önálló életvitelre és megnöveli az elesések veszélyét. A tevékenység hiánya tehát veszélyes egy bizonyos életkor után. Ennek orvoslására az óvatos sportolás nagyon jó megoldás.

 

Így a sporttevékenységgel:

  • csökken az elhízás veszélye
  • a csökken a vérnyomás
  • az erekben csökken a plakkok képződésének veszélye
  • csökkenhet a koleszterin szint
  • nő a csonttömeg
  • nő az immunitás
  • szintetartható, vagy fejleszthető az izomzat

 

A testépítés és előnyei

A testépítés az időskorúak igényeinek megfelelő sport, azaz segíti megőrizni erőnlétüket, izomtömegüket és egyensúlyukat. Egyes előítéletekkel ellentétben az életkor nem korlátozza az embert abban, hogy ennek a sportnak köszönhetően erősödjön. Ezt minden életkorban lehet folytatni, mert számos izmot megdolgoztat, anélkül, hogy szív- és érrendszeri stresszhelyzetet okozna. A fokozatosan és óvatosan gyakorolt testépítés jótékony hatással van a testre, és az idősek hangulatára is.

 

Továbbá a testépítés üteme személyre szabott, a mozgás az adott személynek megfelelő, a testhelyzet mindig stabil. Coach/edző tanácsainak követése szükséges a mozgások végzésénél, hogy ne okozzanak sérülést. Ezzel a tevékenységgel tehát:

  • csökkenthető az életkorhoz kapcsolódó elesések veszélye
  • növelhető az izomtömeg
  • segíti a csontritkulás elleni küzdelmet a csontozat és ízületek erősítésével
  • gyorsabbá teszi a járást
  • javítja a koordinációt, egyensúlyt és életminőséget
  • javítja az önértékelést
  • megőrzi a fizikai erejét és bizonyos mobilitást

 

Valamint bizonyítást nyert, hogy gyakorlatok végzése súlyokkal és súlyzókkal, hozzájárul az intellektuális hanyatlás csökkentéséhez. A testépítés rendszeres gyakorlása, a kiegyensúlyozott étrenddel együtt javítja a kognitív funkciókat, amelyek hozzájárulnak egy útvonal összeállításához, telefonszám felidézéséhez, arc felismeréséhez, fejszámoláshoz, vezetéshez vagy akár olvasáshoz! Röviden, ez a sporttevékenység lehetőséget kínál az időskorúaknak arra, hogy hosszabb ideig függetlenek maradjanak és fiatalabbnak érezzék magukat testükben és fejükben.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
100 erősítő pad
29 990 Ft*
3.30 / 5 3 Vélemények
    BM210 erősítő pad
    44 990 Ft*
    4.00 / 5 1 Vélemény
      FITNESZ

      Beszélgetés Romain Maier, a Domyos Club testépítő edzőjével, aki segítségünkre lesz, hogy összefoglaljuk, milyen hibákat kell kerülni, és elmond néhány betartandó szabályt.

      (1)
      AZ OLDAL TETEJERE