A TESTEPITES ALKALMAS SPORT IDOSKORUAKNAK

Amikor az a tendencia, hogy minél inkább fiatalok maradjunk, időseink mindent megtesznek azért, hogy lelassítsák az idő testükre gyakorolt hatásait. A sport, és különösen a testépítés, jó módszer ahhoz, hogy ez sikerüljön.

 

A idősödő test karbantartásának szükségessége

Tudni kell, hogy 50 éves kortól az izomtömeg és az erő 40 - 50%-kal csökken. És minél jobban telik az idő, annál inkább felgyorsul ez a tendencia! Az életkorral a légszomj is fokozódik, gyakori a hízás és csökken az egyensúly. Ez erősen befolyásolja a mobilitást, az idősek képességét az önálló életvitelre és megnöveli az elesések lehetőségét. A tevékenység hiánya tehát veszélyes egy bizonyos életkor után. Ennek orvoslására az óvatos sportolás nagyon jó megoldás.

 

Így a sporttevékenységgel:

  • csökken az elhízás veszélye
  • a vérnyomás csökkentésére
  • az erekben csökken a plakkok képződésének veszélye
  • hozzájárul a koleszterin csökkentéséhez
  • növeli a csonttömeget
  • növeli az immunitást
  • karbantartja az izomzatot

 

A testépítés és előnyei

A testépítés az időskorúak igényeinek megfelelő sport, azaz segíti megőrizni erőnlétüket, izomtömegüket és egyensúlyukat. Egyes előítéletekkel ellentétben az életkor nem korlátozza az embert abban, hogy ennek a sportnak köszönhetően erősödjön. Ezt minden életkorban lehet folytatni, mert számos izmot megdolgoztat, anélkül, hogy szív- és érrendszeri stresszhelyzetet okozna. A fokozatosan és óvatosan gyakorolt testépítés jótékony hatással van a testre, de időseink hangulatára is.

 

Továbbá a testépítés üteme személyre szabott, a mozgás az adott személynek megfelelő, a testhelyzet mindig stabil. Coach tanácsainak követése szükséges a mozgások végzésénél, hogy ne okozzanak sérülést. Ezzel a tevékenységgel tehát:

  • csökkenthető az életkorhoz kapcsolódó elesések veszélye
  • növelhető az izomtömeg
  • segíti a csontritkulás elleni küzdelmet a csontozat és ízületek erősítésével
  • gyorsabbá teszi a járást
  • javítja a koordinációt, egyensúlyt és életminőséget
  • javítja az önértékelést
  • megőrzi a fizikai erejét és bizonyos mobilitást

 

Végül bizonyítást nyert, hogy gyakorlatok végzése súlyokkal és súlyzókkal hozzájárul az intellektuális hanyatlás csökkentéséhez. A testépítés rendszeres gyakorlása, a kiegyensúlyozott étrenddel együtt javítja a kognitív funkciókat, amelyek hozzájárulnak egy útvonal összeállításához, telefonszám felidézéséhez, arc felismeréséhez, fejszámoláshoz, vezetéshez vagy akár olvasáshoz! Röviden, ez a sporttevékenység lehetőséget kínál az időskorúaknak arra, hogy hosszabb ideig függetlenek maradjanak és fiatalabbnak érezzék magukat testükben és fejükben.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
FITNESZ

Beszélgetés Romain Maier, a Domyos Club testépítő edzőjével, aki segítségünkre lesz, hogy összefoglaljuk, milyen hibákat kell kerülni, és elmond néhány betartandó szabályt.

(1)
AZ OLDAL TETEJERE