Sportolni a kisebb súlyért

Súlycsökkentés: könnyebb mondani, mint megtenni! Melyik sportot válassza? Hogyan, milyen gyakran, mennyi ideig gyakorolja? Rengeteg a felmerülő kérdés, és sokakat elijesztenek ezek. Ezért itt olvashatja tanácsainkat, hogyan fogyjon sporttal.

 

A súlycsökkentés egyensúly kérdése

Gyakran mondják, hogy a fogyáshoz rendszeres fizikai aktivitás szükséges. Igaz, hogy a sport elengedhetetlen a súlytöbblet leadásához, de nem elegendő a gyors fogyáshoz. Társítani kell hozzá, nem is diétát, hanem egy olyan egyensúlyba hozott táplálkozást, amely valóban hatékony. Ugyanúgy a kiegyensúlyozott táplálkozás sem elegendő a súlycsökkentéshez: sportolással kell egybekötni.

 

Ha az a terve, hogy lead pár kilót, változtatnia kell az étkezési szokásain: kevesebb kalóriát kell a szervezetébe vinnie és növelnie kell az energia-felhasználását. Az egész egyensúly kérdése. Nem arról van szó, hogy meg kell fosztania magát az ételektől, hanem hogy változatosan és mértékletesen kell táplálkoznia, hogy egészséges legyen az élete. Felejtse el a cukros üdítőitalokat, bonbonokat és édességeket, válasszon helyettük gyümölcsöket, zöldségeket és tejtermékeket... A sport kiegészítésként társul a megváltozott étkezési szokásokhoz.

 

A sport és a fogyás

Először is fontos tudnia, hogy a súlycsökkentés nem egyenlő a fogyással. A fogyás azt jelenti, hogy karcsúbb lesz, feszesebb az alakja, de a mérleg nem fog feltétlenül kevesebbet mutatni. A kardiosportok, mint a futás, kerékpározás, úszás, stb. nagy kalóriaigényűek, zsírégető hatásúak, míg az izomedzések, mint az erősítő edzés izomtömeget növelnek, és az izom nehezebb, mint a zsír!

 

Mégis tud fogyni izomépítéssel is, mivel minél nagyobb az ember izomtömege, annál nagyobb energia, azaz annál több kalória szükséges a szervezetnek az alapanyagcseréhez. Röviden: ha izmos, több kalóriát használ fel!

 

Energia-felhasználás szempontjából: egy óra futás, kerékpározás vagy úszás 400-600 kalóriát éget el, de egy kilogramm testzsír 8000 kalóriának felel meg! Ha tudjuk, hogy egy kilométer gyaloglás kb. 65 kalória, akkor 4,6 km-t kell gyalogolnunk naponta, hogy 1 kilogrammot fogyjunk egy hónap alatt.... ugyanígy 8 km/h sebességgel való futás kb. 80 kalória kilométerenként, tehát ezzel a sebességgel 12,5 órát kell futnunk, hogy leadjunk 1 kilogrammot! És fontos, hogy maradjunk motiváltak és sportoljunk rendszeresen, hogy fogyjunk...

 

Ha régóta nem végzett fizikai tevékenységet, fokozatosan kezdjen hozzá! Kis lépésenként növelje az időt és az intenzitást, hogy ne terhelje túl magát! Eddzen állóképesség-fejlesztő ritmusban, azaz a maximális pulzusszám 60-75%-án. Ha nagy a súlyfeleslege, ne válasszon olyan sportot, ahol cipelnie kell a saját súlyát, kezdjen kerékpározni, úszni vagy evezni.

 

A fogyáshoz megfelelő sportok

Fogyáshoz válasszon olyan sportot, amely sok kalóriát igényel és csökkenti a zsírtömeget. Ebből a szemszögből egyes sportágak hatékonyabbak, mint mások. A célnak a kardiosportok felelnek meg a legjobban. Ezeket lehet társítani izomfejlesztő gyakorlatokkal, hogy feszesebb legyen a test.

 

A 7 legtöbb kalóriát égető sport:

  • ugrókötelezés: 725 kcal/h, 10-15 perc, heti 4 alkalommal

  • futás: 500-1000 kcal/h, 45 perc, heti 2 alkalommal

  • evezőpad: 625 kcal/h, 50 perc, heti 2 alkalommal

  • kerékpározás: 600 kcal/h, 90 perc, heti 2 alkalommal vagy naponta 20 perc

  • aerobic: 500 kcal/h, 45 perc, heti 2 alkalommal

  • vízitorna: 400 kcal/h, 45 perc, heti 2 alkalommal

  • gyaloglás: 300 kcal/h, naponta 20 perc

 

Az itt felsorolt sportok közül a futás viszi a pálmát. Az ideális, ha éhgyomorra futunk, mivel így a szervezet közvetlenül a zsírraktárokból használ energiát. Azért is ösztönző a futás, mivel fogynunk kell hozzá, hogy fejlődni tudjunk. Mivel jobban futunk, ha könnyebbek vagyunk!

 

 

Végül pedig: ha a fogyókúra alatt elveszti a motivációját, gondoljon a sport szervezetre és egészségre gyakorolt jótékony hatásaira- amellett, hogy fogyaszt is!

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
VM 130 szobakerékpár
32 990 Ft*
4.10 / 5 582 Vélemények
    HAMAROSAN ELFOGY
    TC3 futópad
    fölött
    119 990 Ft109 990 Ft*
    4.20 / 5 572 Vélemények
      AZ OLDAL TETEJERE