A NAP MELYIK RESZEBEN SPORTOLJUNK?

(4)

Nem mindig nyilvánvaló megtalálni AZ ideális időpontot a sportolásra. A legtöbb sportoló egyébként nem igazán engedheti meg magának ezt a luxust, hogy ezt az időpontot válassza, inkább a család, munka és szabadidő közötti zsúfolt napirendben fennmaradó szabadidejétől teszi függővé. Pedig minden időpont nem alkalmas a sportolásra és tudni kell néhány trükköt, mielőtt elkezdjük…

 

Először is, tudni kell azt, hogy testünk minden nap ciklusokat követ, amit életmódunknak megfelelően határozunk meg. A sportolásnak alkalmazkodnia kell ezekhez a napi ciklusokhoz, és ezt fontos figyelembe venni. A sportolási tevékenységünket ezeknek megfelelően kell beiktatnunk, hogy ne borítsuk fel teljesen a szervezetet és így a maximális hatékonyságot érhessük el az erőkifejtés során.

 

Megértette tehát, hogy a sportolásra a legjobb időpont az egyéntől függ, mert mindannyiunk életritmusa különböző . Illuzórikus lenne tehát azt gondolni, hogy van egy különleges időpont, amikor testünk alkalmasabb a fizikai tevékenység gyakorlására. Azonban céljaitól függően van néhány követendő tanács arra, hogyan teheti optimálissá a sportolását. A vélemények nagyon megoszlanak ezen a téren, ezért a leggyakoribbakat soroljuk most itt fel.

 

Néhány követendő tanács

Motiváltságától függően a sportolásra legalkalmasabb időpont kissé eltérő. Mindenek előtt meg kell jegyezni, hogy a test hőmérséklete a nap különböző időszakaiban változik. Legalacsonyabb a test hőmérséklete reggel, ébredés előtt egy-három órával, a legmagasabb pedig késő délután, 17 h körül. Bizonyítást nyert, hogy minél magasabb a testhőmérséklet, annál jobbak a fizikai teljesítményeink. Úgy vehetjük tehát, hogy az edzésre legalkalmasabb időpont a késő délután.

 

Ha azonban célja az, hogy testsúlyából veszítsen, inkább tanácsos reggel sportolni, éhgyomorra, azért legalább egy innivaló elfogyasztása után. Ilyen módon már az edzés kezdetétől zsírokat éget el. Ilyen körülmények között helyesebb, ha az erőkifejtés nem haladja meg a 30 - 45 percet.

 

Vannak még a napnak olyan szakaszai is, amikor nem tanácsos a sportolás. Például, kerülni kell a sportolást, ha több órája üres a gyomrunk. Ebben az esetben akkor gyors szénhidrátokat fogyaszthat edzés előtt. Ezen kívül kerülni kell a mozgást emésztés közben, mert az sok energiát vesz igénybe. A teljes emésztés azonban mintegy tizenöt óráig tart, nem kell ennyi ideig várni, inkább csak teljen el két-három óra az étkezések és az edzés között.

 

Végezetül, ha alvási nehézségei vannak, ajánlott kerülni túl intenzív erőkifejtést 19 h után, mert a testhőmérséklet görbéje átfordulhat.

 

Hallgasson testére

Természetesen, ezt a néhány tanácsot meg kell fogadni, de tudnia kell, hogy a sportolásra legkedvezőbb időpont meghatározásához saját belső órájának meghallgatása többet ér minden tanácsnál. Ahhoz, hogy megtudja, hogy a fizikai tevékenységre mely időpontokban a legalkalmasabb szervezete, tegyen különböző próbákat és keresse meg az Önnek leginkább megfelelő ritmust.

 

A lényeg természetesen továbbra is az, hogy rendszeresen sportoljon. hogy jól érezze magát testében és a fejében!

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
BIENTÔT ÉPUISÉ
VE 530 elliptikus tréner
MULTISPORTOK

Van Önön pár felesleges kiló, amitől szeretne megszabadulni? Ebben az esetben az a legjobb, ha kiegyensúlyozottan étkezik és rendszeresen sportol. Ezek a tanácsaink.

AZ OLDAL TETEJERE