MIT KELL ENNI SPORTOLÁS ELŐTT?

(1)

A megfelelő táplálék sportolás előtt alapvető fontosságú. De nem mindegy, mit eszik! Reggelire alacsony glikémiás indexű ételeket válasszon, hogy fokozott legyen a kalóriaégetés, és főként a zsírtartalékokból történjen. Ebédre egyen keményítőben gazdag, fehérjében szegény ételt, hogy jó formában legyen edzésen. Fontos, hogy legalább 2-3 óra teljen el étkezés után, mielőtt edzeni kezdene!

 

Táplálkozzon helyesen a mozgásért

Testének energiaforrásokra van szüksége, hogy végre tudja hajtani az edzést! Tehát ha megfelelő táplálékot visz a szervezetébe, nagyobb fizikai erőfeszítésre lesz képes.

 

Reggeli: miben egyezhetünk meg?

Egy amerikai tanulmány kimutatta, hogy ha alacsony glikémiás indexű ételeket eszünk sportolás előtt, ugyanannyi kalóriát égetünk el, mint a magas glikémiás indexűekkel, de úgy főként a zsírraktárokból! Tehát mielőtt a fitneszterembe mennénk, igyekezzünk az energiaitalt, energiaszeletet, nassot vagy a vajas kenyérszerű ennivalókat lecserélni alacsony glikémiás indexű ételekre, pl.: joghurtra + gyümölcsre + cukormentes müzlire és szárított gyümölcsökre, együk ezeket reggelire!

 

És ebédre mit együnk?

Általában azt javasoljuk, keményítőből sokat, fehérjéből közepes mennyiséget, zsírból egy keveset tartalmazzon a táplálkozás, hogy olimpiai csúcsformába kerüljünk. A rossz zsírok, azaz a telített zsírsavak megmerevítik az artériákat, noha azoknak nagyon rugalmasnak kellene lenniük, hogy a terhelés során több oxigéndús vért tudjanak az izmokba szállítani. A zsír, amely a sajtban, tejfölben, vajban vagy pizzában van, elősegíti a súlygyarapodást. Tehát sportolás előtt ne egyen ilyet!

 

Amit száműzzünk

Cukros ételek

Még akkor is mondjunk nemet a cukros nassolni valókra, ha nagyon zsúfolt az időbeosztásunk és futnunk kell, hogy odaérjünk a kedvenc fitneszóránkra. Miért? Mert minden cukros rágcsálni való glikémiás indexe igen magas. Az eredmény: a cukorszintünk leesik edzés közben.

 

Túl sok zsír fogyasztása

Mozgás előtt tilos a zsíros ételek fogyasztása! Miért? Mivel a szervezet nem fogja tudni megemészteni edzés közben, főleg, ha nagy mennyiségben fogyasztottuk.

 

Ehetünk közvetlenül edzés előtt?

Jobb, ha hagyunk időt a szervezetünknek az emésztésre: tehát, hogy ne zavarja az edzést az emésztés, javasoljuk, hogy legalább 2-3 óra teljen el étkezés után, mielőtt edzeni kezdene! A testnek szüksége van arra, hogy beépíthesse a tápanyagokat, mielőtt próbára teszik.

 

Mit kell enni sport után?

Edzés után elengedhetetlen a pihenés. Fel kell tölteni a szervezet akkumulátorait! Teste izzadt, vizet, ásványi anyagokat és tápanyagot veszett. Várja az újratöltést: várja, hogy tápanyagot kapjon, hogy táplálhassa az izmokat, és újra a szükséges erőre kaphasson. Ezért táplálkozzon változatosan: szénhidrátok, fehérjék, zsírok mértékletesen, hogy tele legyen energiával!

 

 

 

Ne feledkezzen el a folyadékpótlásról terhelés előtt, közben és után!

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
MULTISPORTOK
conseils-cross-dietetique-5-aliments-bruleurs-de-graisse

Minden eszközt megragad, hogy fogyjon, és nem tudja, melyik diétát kövesse? Ismerjen meg 5 zsírégető ételt! Jegyezze meg őket!

AZ OLDAL TETEJERE