A MEGFELELŐ EVEZŐPAD KIVÁLASZTÁSA

(3)

Egy teljeskörű testgyakorlathoz csak egy evezőpadra van szüksége. Tökéletes a levegővétel fejlesztéséhez és a tonizáláshoz, félelmetesen hatékony eszköz. Ismerje meg tanácsainkat, hogyan válasszon megfelelő evezőgépet.

 

A kiválasztás előtt vegye számba a vásárlás mellett szóló érveket

Ez a gép az evezési mozdulatokat imitálja, univerzális és különösen átfogó mozgást nyújt. Ezen kívül, lehetővé teszi:

  • a test majdnem minden izmának fejlesztését

  • a kardióedzés és a bodytraining kombinálását

  • gyorsan kielégítő fizikai eredmények elérését

  • a test ellazítását és harmonikus izmosítását

 

Mindezen előnyei miatt az evezőgép a fitnesztermek kedvelt gépe. Jóllehet azonban első látásra viszonylag egyszerűnek tűnik a használata, ügyelni kell a mozdulatok megfelelő végrehajtására, különben a hát túlzott igénybevétele sérüléssel járhat. Ez az oka annak, hogy az evezőpad használata gerincproblémákkal élőknek nem ajánlott.

 

Melyik evezőpad mire használható?

Minden evezőpadot úgy terveztek, hogy a meghatározott célnak megfelelő optimális kényelmet biztosítson. Ez tehát az első tényező, amely meghatározza a választást. Beköltöztetjük otthonunkba az evezés élményét? Újrakezdünk egy teljeskörű fizikai tevékenységet? Intenzívebb edzést keres a sportolásra való felkészítéshez?

 

Az edzőpadokat először is az evezési rendszerük különbözteti meg egymástól. Két húzási típus létezik, amelyek két különböző edzési módot nyújtanak különböző célok elérése érdekében.

 

A „skandináv és/vagy latin” evezés:

Ha az evezéshez leginkább közelálló mozdulatokat szeretné otthonában gyakorolni, ez a megfelelő típusú modell! Ez a rendszer a lehető leghűségesebben törekszik az evezés mozdulatainak utánzására. Teljesen megdolgoztatja a hátizmokat. Vigyázat, a „helyes” mozgást azonban nehezebb szabályozni és kitűnő összehangoltságot igényel, főleg akkor, ha soha nem evezett még.

 

A központi evezés:

Szeretne újrakezdeni egy teljes fizikai tevékenységet ? Vagy intenzívebb gyakorlatokat szeretne? Előnyeinek köszönhetően a központi evezés a legelterjedtebb evezőgép-típus, otthoni vagy edzőtermi használatra. Az evezőgép szimmetrikus húzást és folyamatos mozgást biztosít. Ezáltal könnyebb a test megfelelő helyzetére összpontosítani (egyenes hát, hasizmok feszítése...) a kényelmes és hatékony munka érdekében.

 

Milyen tulajdonságok, milyen előnyökkel járnak?

Az ellenállás rendszer:

Az ellenállásnak 2 nagy típusa van.

 

Mágneses ellenállás ez a rendszer mindenek előtt egyszerűen használható és a leghalkabb! A korong forgatásával a felhasználó egy kábelt működtet, amely a lendkerékhez közelít egy mágnest. Az ellenállás így nagyobb lesz, tehát „nehezebb” az evezés. Mindezt pedig súrlódás nélkül, tehát halkabban! A szomszédokkal való békesség vagy a mélyen alvó gyermekek nyugalma érdekében érdemes ezt használni…

 

Légellenállás: ennek a rendszernek az az előnye, hogy nagyon fejlődőképes edzést tesz lehetővé, gyakorlatilag végtelen számú ellenállási szinttel! Minél nagyobb a húzás intenzitása, annál nagyobb az ellenállás. A hajtóműbe behatoló levegő változtatási lehetőségével közvetlenül befolyásoljuk az ellenállási szintet.

 

A konzol

A legtöbb konzol alapvető információkat közöl: sebesség, megtett távolság, edzésidő, elégetett kalória átlagos mennyisége. A szívritmus pontos mérése a szívritmusmérő öv segítségével történik, amely külön kapható, vagy az evezőpad tartozéka. Végezetül bizonyos modellek beépített edzési programokat is kínálnak.

 

Elhelyezés a lakásban

Kis helyigény: egyes evezőpad modellek célszerű, összehajtható kivitelben kaphatóak a könnyű tárolhatóság érdekében. Hasznos, amikor korlátozott hely áll rendelkezésre.

 

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
FITNESZ

Az evezőpad hatékony fitneszgép, és nagyszámú izmot mozgat meg. Ideális edzés az erősítéshez vagy kalóriaégetéshez.

(3)
FITNESZ

Az intenzív edzési és regenerálódási periódusok váltakozásával gyorsan égethetők a kalóriák, az izomzat erősítése mellett. Tudnivalók a kardió tréningről, szakaszos edzéssel

AZ OLDAL TETEJERE