ITT AZ IDŐ CSÚCSFORMÁBA JÖNNI!

(1)

Egyre szebb az idő, van kedve felébreszteni testét és kézbe venni az irányítást? Töltse fel akkumulátorait energiával, fogadja meg alábbi javaslatainkat és lendüljön formába!

 

1. Kezdje újra fokozatosan!

Kezdje azzal, hogy hétköznapjaiba becsempész egy-egy új szokást, melyek megmozgatják és egyszerűen aktívabbá teszik! Menjen inkább lépcsőn lift helyett, ahogy az idő engedi, használja kerékpárját a rövidebb utakra, szálljon le pár megállóval előbb a buszról és élvezze a sétát... Rengeteg hétköznapi lehetőség van, csak meg kell ragadni őket!

 

2. Ösztönözzék egymást!

Ha úgy dönt, mozogni kezd, mindig segít a motiváció megőrzésében, ha ketten vagy többen, barátokkal állnak neki. Ha többen együtt sportolnak, kölcsönösen ösztönzik egymást és az edzések akár valódi baráti összejövetellé is alakulhatnak. Így könnyebb tartani magunkat az elhatározásunkhoz, és észre sem vesszük az erőfeszítést. Az edzések örömteli közös élményekké válnak. A legjobb, ha olyannal edz párban, akinek hasonló a fizikai kondíciója.

 

3. Kérjen szakértő segítséget a hatékony munkához!

Nincs jobb, hatékonyabb annál, ha személyi edző segítségét kéri az erőnléte visszaszerzéséhez, akivel újra meghatározhatja céljait és kialakíthatja a legmegfelelőbb edzéstervet. A személyre szabott segítség nagy élményt fog nyújtani, motivációja is megmarad, miközben a jól definiált, körvonalazott célján dolgozik.

 

4. Kezdje újra akár otthon!

Nem könnyű otthon edzeni: komoly elszántságot igényel, mivel gyorsabban elvesztheti motivációját, ha egymaga néz farkasszemet céljaival. Viszont ha nincs ideje rendszeresen eljárni az edzőterembe, nagyon praktikus megoldás. Hasznos kis eszközök segítségével, mint amilyen a kézi súlyzó, a gumikötél vagy a mini lépcsőzőgép, folytathatja otthonában is a mozgást. Tegye be a kedvenc zenéjét vagy TV-sorozatát és meg is jön a kedve, indulhat a munka, a saját ritmusában!

 

5. Tűzzön ki reális célokat!

Ne feledje, hogy nem szabad azonnali eredményekre számítani, de meglesznek, ha tud várni és ki tud tartani! Legyen türelmes és ne tegye túl magasra a lécet, céljait a fizikai kondíciója alapján tűzze ki! Idővel egyre erősebbé fog válni és közérzete is egyre jobb lesz miután újrakezdte a sportot.

 

6. Finoman kezdje újra!

Ha túl vehemensen kezdi újra az edzést, könnyen megsérülhet. Hallja meg teste jelzéseit, figyeljen oda ízületeire, felesleges rögtön csúcseredményekre törnie, kezdje újra fokozatosan a mozgást! A választott sportágnak megfelelően állítson össze magának egy kíméletes edzéstervet, amelyben felváltva szerepel edzés és pihenés is, erőltetés nélkül. És ne felejtse el, hogy az alvás milyen fontos a regeneráció és a jobb erőnlét elérésének szempontjából!

 

7. Válassza ki a megfelelő időpontot!

Tartsa tiszteletben szervezetét! Elsőrendű fontosságú, hogy megfigyelje teste jelzéseit és betartsa, amit biológiai ritmusa diktál. Nem javasoljuk, hogy fizikai aktivitást fejtsen ki röviddel étkezés után vagy este, lefekvés előtt, mivel könnyen fájdalom lehet az eredménye. Ne feledkezzen el a folyadékpótlásról terhelés előtt, közben és után sem!

 

8. Ne felejtse el a nyújtást!

Az izmok védelméhez elengedhetetlen! A nyújtást kiemelten javasoljuk terhelés előtt és után, különösen, ha újrakezdi a sportot. Ha odafigyel erre a lépésre, elkerüli a sérülés kockázatát és az izomláznak is búcsút mondhat! Sokféle különböző gyakorlat létezik, válasszon olyat, amely megfelel az Ön tevékenységének!

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
MULTISPORTOK
conseils-cross-astuce-faire-du-sport-a-deux

Gondolkozik azon, hogy párjával együtt sportoljon, hogy több időt tölthessenek együtt? A párban való sportolás nyertes duó, a Domyos elmondja, hogy miért!

FITNESZ
conseils-5-astuces-pour-faire-du-sport-a-la-maison

Nem mindig könnyű időt szakítani a mozgásra. Akkor miért ne próbálná ki az otthoni edzést? A Domyos ad néhány ötletet az otthoni mozgással kapcsolatban, hogy megtalálja saját ritmusát...

(6)
AZ OLDAL TETEJERE