HOGYAN VÉGEZHETÜNK TELJES HÁTIZOM ERŐSÍTÉST?

(1)

A hátizomzat megdolgozásakor az egyik legösszetettebb izomcsoportról van szó. A kiegyensúlyozott izomzat kifejlesztéséhez, a hátfájás csillapításához és megerősítéséhez három mozdulatra van feltétlenül szükség, álló testhelyzetben: milyen izomfejlesztést kell végezni?

 

A hát nagy izmokból és kis izmokból áll

Az, hogy ilyen összetett dolog a hát izomzatának erősítése, az azért van, mert sok felszíni és mély izmot tartalmaz. Ezeket két kategóriába sorohatjuk: a nagy izmok, például a nagy hátizom vagy trapézizmok és a kis izmok, például a nagy görgetegizom és kis görgetegizom.

Általában, ha eléggé fejleszti a nagy izmokat, a kis izmok is annak megfelelően fejlődnek.

 

A harmonikus testalkat kialakításához, és egészsége érdekében nagyon fontos, hogy minden hátizmot egységesen fejlesszen.

 

Miért kell teljesen fejleszteni a hátizomzatot?

Amikor a teljes hátizomzatot fejleszti, teljes fejlesztésről van szó.

 

Miért lényeges ez?

Ha csak néhány, meghatározott izmot fejleszt, némelyek alulfejlettek maradnak, ezek a „gyenge” izmok. A többinél gyengébb izomnak pedig problémát jelent az erőkifejtés és a teherbírás. A kiegyensúlyozatlanság sérülést okozhat.

Ez az oka annak, hogy a háta erősítésekor az egész hátat fejleszteni kell.

 

Hogyan izmosítsuk a hátunkat?

A izmok fejlesztéséhez három mozdulatra van feltétlenül szükség, álló testhelyzetben:

  • a vízszintes húzások: húzza könyökét előlről hátra egy rúddal

  • a függőleges húzások: húzza karjait lentről fel a feje fölé egy rúddal

  • a vállak emelése, a trapézizmok fejlesztéséhez. Emelje vállait egy edzőpad segítségével

E három mozdulat hat a trapézizmokra és a nagy hátizomra, továbbá közvetett módon a kis hátizmokra

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
AZ OLDAL TETEJERE