HOGYAN LEHET MEGTARTANI A SPORTOLÁSRA VONATKOZÓ FOGADALMAKAT?

Annak ellenére, hogy sok újévi fogadalmat teszünk január elején, nem mindig tartjuk be őket… Pedig mindegyik nagy reményeket hordoz a sportolás vagy a fogyás gondolatával összefüggésben, azonban a szándék nem elég… Fedezze fel, hogyan tarthatja meg a sporttal kapcsolatban tett fogadalmait.

 

Miért nem tartjuk meg a fogadalmainkat?

Sportolás, fogyás, leszokás a cigarettáról… január 1-je környékén megszapodordik az újévi fogadalmak száma. A jó egészség reményében mindenki úgy érzi, hogy képes megduplázni az erőfeszítéseit, hogy újra formába lendüljön. A valóság azonban gyakran messze áll a várakozásoktól: nagyon kevesen vannak azok akiknek sikerül megtartani asportolásra vonatkozó újévi fogadalmaikat. Mivel magyarázható? Úgy tűnik, hogy ennek nagyrészt az akaraterő hiánya az oka...

 

De nem csak erről van szó: a kutatók szerint lustaságunk oka biológiai eredetünkkel is magyarázható. Valószínűsíthető, hogy az ember által kibocsátott vegyi anyagok (az endokannabinoidok) aktiválnak bizonyos agyi receptorokat, amelyek a motiváció szempontjából lényeges továbbító idegeket ellenőrzik. Nos lehet, hogy ezért nem reagálunk egyformán, amikor az újévi fogadalmaink megtartásáról van szó.Ettől még bocsánatos dolog a lustaság… ?

 

Tanácsok a sportolásra vonatkozó fogadalmak betartásához

Van hatékony módszer a sportra vonatkozó fogadalmak megtartására? Segítség képpen olvassa el Domyos személyi edzőnk, Pierre tanácsait!

 

1) Tűzzön ki megvalósítható célt

Miért tűzzük ki célul a csillagos eget? Semmi értelme lehetetlen dolgot célul kitűzni, ez a legjobb módja annak, hogy elmenjen a kedvünk tőle. A fogadalmak megtartása és a motiváció megőrzése érdekében tűzzön ki ésszerű célt, a saját fizikai erőnléte függvényében: ha fogyni szeretne, ne várjon havi 2 kg-nál gyorsabb ütemre, már ez is elég jó eredmény.Ne felejtse el, hogy bármilyen célt is tűzött ki, nem érhet el azonnal eredményt.Haladjon fokozatosan, lépésről lépésre, ne ugorja át a fokozatokat. És gondoljon arra, hogy végül milyen eredménnyel jutalmazza majd magát.

 

2) Kérje személyi edző segítségét

A sportolás elkezdéséhez (a jó cél érdekében!) ne habozzon szakemberek segítségét kérni. Az edzőteremben, ahová járni fog, kérje ki egy személyi edző sportolásra vonatkozó tanácsait edzésterve összeállításához. A személyre szabott edzésterv a legjobb módja az alapok lefektetésének és a fizikai erőnlét javításának. Ha jobb segítséget kap, minden eszköz a kezében van ahhoz, hogy megfelelően végezze a testmozgást és minél előbb elérje a kitűzött célját.

 

3) Válasszon megfelelő mozgásformát kiválasztása

Mindig nehezére esett a sportolás? Vajon megtalálta-e az ön számára megfelelő testmogást? Azt az edzésformát amelyet állandóan szívesen végez...  Ahhoz, hogy örömét lelje a testmozgásban, először tájékozódjon, hogy milyen mozgásformák végezhetők ott, ahol Ön lakik.Így jobban feltérképezheti az elvárásait és jobban teljesítheti a célkitűzéseit.Próbáljon ki új egyéni, csoportos edzéseket, esetleg szabadban végezhető mozgásformákat... és mérje fel, mihez van kedve. Ez csak jó hatással lehet a motiváció megőrzésére és a fogadalmak megtartására.

 

4) Szánjon magára időt

"Nincsen időm"... gyakran hangzik el ez a mondat az Ön szájából?A sportolásra vonatkozó fogadalmai megtartásához teljesen fel kell szabadulnia. Próbálja meg a lehető legnagyobb mértékben beilleszteni a sportolást a heti programjába. Reggel, délben vagy este, minden alkalom megfelelő a sportolásra.Egy sportolással töltött kitérő jobb teljesítményre serkenti a nap hátralévő részében. Soha nem érezett még valódi jól eső érzést sportolás után? Tisztítsa meg a gondolatait, felejtse el a gondokat, érezze magát jól a testében... ez nagyon fontos.

 

5) Készítsen edzéstervet

Íme, készen áll a sportolásra és hajlandó időt szakítani rá.Készítsen magának edzéstervet, hogy az új szokásait beilleszthesse a naptárába is. Jó ritmus kell a fogadalmak megtartásához?legalább heti 2 alkalommal, ideális esetben heti 3 alkalommal egy óra. És amennyiben idő szűkében van vagy riasztó a gondolat, hogy hideg időben kimenjen az utcára, akkor van egy tökéletes megoldásunk: sportoljon a saját nappalijában! Igen, a Domyos Live segítségével ez lehetséges: teljesen ingyenes szolgáltatás amelynek segítségével minden nap a saját otthonában vehet részt fitnesz edzéseken. Itt próbálhatja ki ezt az új lehetőséget.

 

6) Teljesítsen a saját céljai felett

Amennyire lehet tekintsen pozitívan a saját fogadalmaira, hogy betartsa őket hosszú távon. A motiváció megőrzéséhez elengedhetetlen a dolgok jó oldalát nézni. Tanulja meg, hogyan teljesíthet a saját céljai felett: kétségtelen, hogy azért kezd sportolni, mert kitűzött maga elő egy határozott célt, de folyamatosan tartsa észben, hogy a testmozgás kiváló módja a  fizikai kondíció és a jó egészségi állapot megőrzésének.A mentális ráhangolódás meghatározó: végezze örömmel a dolgokat, ne foglalkozzon túlzottan mások eredményeivel. Elsősorban magára és a saját jó közérzetére gondoljon. Meglátja majd, hogy sokkal könnyebb eredményeket elérni.

 

 

 

Most már ismer néhány tanácsot, amely segít megőrizni a motivációt az év elején. Ugorjon fejest:indítson azzal, hogy elkezdi megvalósítani az egyik újévi fogadalmát. És képzelje el, hogy ennek milyen jótékony hatásait élvezheti majd…

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
AZ OLDAL TETEJERE