A HASIZOM ERŐSÍTŐK HELYES KIVÁLASZTÁSA

(1)

A hasizomerősítő készülékeknek két nagy csoportja van: A statikus és dinamikus eszközök. A két típus közötti választásnál több szempont játszik közre: az edzési szint (kezdő vagy haladó?) és az edzés célja (a hasizmokat szeretné alakítani, vagy a mély izmokat erősíteni?). Hogy eldöntse, melyik hasizomerősítő készüléket válassza, az alábbiakban tanácsokat és néhány trükköt talál.

 

Lapos és tökéletesen formázott hasat szeretne? Válasszon egy hasizomerősítő készüléket! Tökéletes arra, hogy megerősítse a hasizmot és karcsúsítsa alakját.

A kiválasztás előtt vegye számba a vásárlás mellett szóló érveket!

A hasizomerősítő készülék megdolgoztathatja a hasizmait: a felső és alsó hasizmot, és a ferde hasizmokat, a választástól függően.

A hasizomesrősítő készüléket általában a hasizom megdolgozására használják, amely a felső és alsó hasizmokból és a ferde hasizomból áll.

 

A testre gyakorolt előnyei a következők:

  • Fejleszti a hasizmok tónusát
  • Karcsúsítja és formázza a testalkatot
  • Tartja és erősíti a hátizmokat

 

A jó testtartás

Figyeljen arra, hogy megfeszíti a hasizmokat és folyamatosan tartja a tarkóját, hátizmait a hasizomzatot a gyakorlatok során. Ügyeljen arra, hogy ne fokozza a mozdulatok terjedelmét: inkább kisebb terjedelmű, de szabályozottabb mozdulatokra összpontosítson (a hasizmok tartásának köszönhetően).

A hátproblémákban szenvedőknek mérsékelni kell az erőfeszítést: szabályozottan kell végezni a hasizomgyakorlatokat.

 

Milyen készülék mire használható?

A hasizomerősítő készülék megfelelő kiválasztása azt jelenti, hogy az edzési céljainak megfelelően választja meg az eszközt.

 

A ’hasizomerősítő eszköz általában összehajtható és kis méretű, így gond nélkül szállítható. Könnyen használható és az erőkifejtés közben hozzájárul a kényelméhez.

A hasizomerősítő eszköz kiválasztásakor két kérdést kell megválaszolnia

  • Milyen testhelyzetben kívánja végezni a gyakorlatokat: statikus vagy dinamikus?
  • Milyen az edzettségi szintje?

 

Statikus vagy dinamikuss helyzetben végzett izommunka

A hasizmok megdolgozására két mód van. A dinamikus munka (felemelt mellkas) célja az, hogy formázza a hasizmokat, a statikus munka célja (erősítő gyakorlat) pedig tónusossá teszi a mély izmokat (azokat az izmokat, amelyek a belső szerveket tartják), és védi a hátizmokat.

 

A billenő (crunch) típusú készülék és a hasizomerősítő pad segítségére lesz a dinamikus, az izomerősítő pedig a statikus munkában.

 

Milyen eszközt használjunk, milyen gyakorlathoz?

A kezdőtől a haladó edzést végzőkig: billenő pad (dinamikus helyzet

A hasizmok erősítését kezdőknek a billenő hasizomerősítő készüléket (nevezik crunch-nek is) ajánljuk. Gyakran szivacsból készült fejtámasz van rajta, hogy tehermentesítse az edzést végző tarkóját. A készüléket a földre kell tenni, lábai nincsenek rögzítve. A mozgást a kar nyomása biztosítja, ezáltal elősegíti a törzs emelkedését.

 

Ez a készülék irányítja a mozgást és segíti a gyakorlat közbeni helyes testtartás kialakítását. Csökkenti a sérülés veszélyét.

 

A kezdőtől a haladó edzést végzőkig: a hasizomerősítés (statikus helyzet)

Elegendő csak leülni a hasizomerősítő készülékre, kissé hátradőlni és megtartani egy testhelyzetet. Gondoljon arra, hogy húzza össze a hasizmokat a gyakorlatok során a hát védelme érdekében. Tartson ki minden pozíciót 10 percig, majd térjen vissza ülő helyzetbe és pihenjen 30 másodpercig. Erőnlététől függően növelheti a pozíció kitartási idejét, a pihenési időt pedig csökkentheti.

 

A haladó szinten lévőknek: a pad (dinamikus testhelyzet)

A gyakorlott sportoló inkább a hasizomerősítő padok felé vonzódik, hogy a hasizmok mélyét dolgozza meg.

 

A mozgást a mellkas felemelésével kell végezni. A lábakat szivacspántok tartják, hogy a gyakorlat során biztosítsák a stabilitást és biztonságot. A pad nagyobb mozgási terjedelmet biztosít. Fontos a munkaszög beállítása (a szivacspántok magassága és a lábak dőlése) az erőkifejtés intenzitásának erősítéséhez. A gyakorlatok közben tartsa hasizmait összehúzva, hogy ne okozzon fájdalmat.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
AB 220 hasizom-erősítő gép
11 990 Ft*
3.60 / 5 51 Vélemények
    AB Wheel
    3 990 Ft*
    4.40 / 5 239 Vélemények
      100 hasizom-erősítő pad
      12 990 Ft*
      4.10 / 5 150 Vélemények
        500 hasizom-erősítő pad
        24 990 Ft*
        4.30 / 5 228 Vélemények
          MULTISPORTOK

          Az nagyon jó, ha csökkenti a naponta bevitt kalóriamennyiséget. De jobb, ha komolyabban csinálja, nagyobb eséllyel fog sikerülni elérni célját.

          (1)
          FITNESZ

          Ha az a célja, hogy fogyjon, nagyon hasznos lehet, ha az izomfejlesztés felől fog hozzá. Mivel magyarázható? Kérdéseire megtalálja az összes választ az alábbi cikkben.

          (2)
          AZ OLDAL TETEJERE