A HASIZOM ERŐSÍTŐK HELYES KIVÁLASZTÁSA

(1)

A hasizomerősítő készülékeknek két nagy csoportja van: A statikus és dinamikus eszközök. A két típus közötti választásnál több szempont játszik közre: az edzési szint (kezdő vagy haladó?) és az edzés célja (a hasizmokat szeretné alakítani, vagy a mély izmokat erősíteni?). Hogy eldöntse, melyik hasizomerősítő készüléket válassza, az alábbiakban tanácsokat és néhány trükköt talál.

 

Lapos és tökéletesen formázott hasat szeretne? Válasszon egy hasizomerősítő készüléket! Tökéletes arra, hogy megerősítse a hasizmot és karcsúsítsa alakját, akkor ezt az eszközt sürgősen be kell szereznie.

 

A kiválasztás előtt vegye számba a befektetés mellett szóló érveket!

A hasizomerősítő készülék kiválasztása révén biztosan megdolgoztathatja a hasizmait: a felső és alsó hasizmot, és a ferde hasizmokat.

A hasizomesrősítő készüléket általában a hasizom megdolgozására használják, amely a felső és alsó hasizmokból és a ferde hasizomból áll.

 

A testre gyakorolt előnyei a következők:

  • Fejleszti a hasizmok tónusát
  • Karcsúsítja és formázza a testalkatot
  • Tartja és erősíti a hátizmokat

 

A jó testtartás

Gondoljon arra, hogy húzza össze a hasizmokat és tartsa folyamatosan a tarkóját, hátizmait a hasizomzatot a gyakorlatok során. Ügyeljen arra, hogy ne fokozza a mozdulatok terjedelmét: inkább kisebb terjedelmű, de szabályozottabb mozdulatokra összpontosítson (a hasizmok tartásának köszönhetően).

A hátproblémákban szenvedőknek mérsékelni kell az erőfeszítést: szabályozottan kell végezni a hasizomgyakorlatokat.

 

Milyen készülék mire használható?

A hasizomerősítő készülék megfelelő kiválasztása azt jelenti, hogy az edzési céljainak megfelelően választja meg az eszközt.

 

A ’hasizomerősítő készülék általában összehajtható és kis méretű, így gond nélkül szállítható. Könnyen használható és az erőkifejtés közben hozzájárul a kényelméhez.

A hasizomerősítő készülék kiválasztásakor két kérdést kell megválaszolnia

  • Milyen testhelyzetben kívánja végezni a gyakorlatokat: statikus vagy dinamikus?
  • Milyen az edzettségi szintje?

 

Statikus vagy dinamikuss helyzetben végzett izommunka

A hasizmok megdolgozására két mód van. A dinamikus munka (felemelt mellkas) célja az, hogy formázza a hasizmokat, a statikus munka célja (erősítő gyakorlat) pedig tónusossá teszi a mély izmokat (azokat az izmokat, amelyek a belső szerveket tartják), és védi a hátizmokat.

 

A billenő (crunch) típusú készülék és a hasizomerősítő pad segítségére lesz a dinamikus, az 'izomerősítőpedig a statikus munkában.

 

Milyen készüléket milyen gyakorlathoz?

A kezdőtől a haladó edzést végzőkig: billenő pad (dinamikus helyzet

A hasizmok erősítését kezdőknek a billenő hasizomerősítő készüléket (nevezik crunch-nek is) ajánljuk. Gyakran szivacsból készült fejtámasz van rajta, hogy tehermentesítse az edzést végző tarkóját. A készüléket a földre kell tenni, lábai nincsenek rögzítve. A mozgást a kar nyomása biztosítja, ezáltal elősegíti a törzs emelkedését.

 

Ez a készülék irányítja a mozgást és segíti a gyakorlat közbeni helyes testtartás kialakítását. Csökkenti a sérülés veszélyét.

 

A kezdőtől a haladó edzést végzőkig: a hasizomerősítés (statikus helyzet)

Elegendő csak leülni a hasizomerősítő készülékre, kissé hátradőlni és megtartani egy testhelyzetet. Gondoljon arra, hogy húzza össze a hasizmokat a gyakorlatok során a hát védelme érdekében. Tartson ki minden pozíciót 10 percig, majd térjen vissza ülő helyzetbe és pihenjen 30 másodpercig. Erőnlététől függően növelheti a pozíció kitartási idejét, a pihenési időt pedig csökkentheti.

 

A haladó edző: a pad (dinamikus testhelyzet)

A gyakorlott sportoló inkább a hasizomerősítő padok felé vonzódik, hogy a hasizmok mélyét dolgozza meg.

 

A mozgást a mellkas felemelésével kell végezni. A lábakat szivacspántok tartják, hogy a gyakorlat során biztosítsák a stabilitást és biztonságot. A pad nagyobb mozgási terjedelmet biztosít. Fontos a munkaszög beállítása (a szivacspántok magassága és a lábak dőlése) az erőkifejtés intenzitásának erősítéséhez. A gyakorlatok közben tartsa hasizmait összehúzva, hogy ne okozzon fájdalmat.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
MULTISPORTOK

Az nagyon jó, ha csökkenti a naponta bevitt kalóriamennyiséget. De jobb, ha komolyabban csinálja, nagyobb eséllyel fog sikerülni elérni célját.

FITNESZ

Ha az a célja, hogy fogyjon, nagyon hasznos lehet, ha az izomfejlesztés felől fog hozzá. Mivel magyarázható? Kérdéseire megtalálja az összes választ az alábbi cikkben.

(1)
AZ OLDAL TETEJERE