GUGGOLÁS: MIK AZ ELŐNYEI?

(1)

Tudja milyen előnyökkel jár a guggolás mint gyakorlat? Tudjon meg mindent erről az alapvető izomerősítő gyakorlatról az alábbiak elolvasásával!

 

Hatékony gyakorlatot keres a comb- és farizmok fejlesztéséhez, hogy a fő zsírraktárokat felszámolja? Ne keressen tovább! Ez az, ami segíteni fog Önnek az alsótest formálásában és megakadályozza e terület terebélyesedését: a guggolás. Ismerje meg a gyakorlat számos előnyét!

 

Mi az a guggolás?

A guggolás hasznos mozdulat minden sportágban és alapvető izomerősítő gyakorlat. Az alapelv? Álló helyzetben legyenek a lábak vállszélességű terpeszben, a lábfejek nézzenek kifele, a tekintet pedig előre, messze szegezve! Hajlítsa be a lábát úgy, hogy a fenekét hátra felé tolja, hátát enyhén előre dönti (a hátát tartsa egyenesen, vállait leeresztve, a sarkak maradjanak a talajon)! Ebben a helyzetben kell éreznie, hogy a comb és a farizmok melegszenek. Feszítse meg hasfalát, a farizmait és térjen vissza a kiinduló helyzetbe! Tipp: a guggolást végezheti sarokékkel is, ha nem elég hajlékony a bokája.

 

Milyen előnyei vannak a guggolásnak?

A guggolás a legjobb módszer az alsótest izmainak fejlesztéséhez. Főként a far- és combizmokat (négyfejű combizom, combközelítő és combhajlító izmok) célozza. Az alsó végtagok ilyen módon történő erősítése hatékonyabb mozdulatokat tesz lehetővé, valamint segít elkerülni az ízületi sérüléseket az edzés során. De ez még nem minden: a testet stabilizáló izmok fejlesztésével nem csak az egyensúlyérzéke fejlődik, hanem a mozgékonysága is. Ezen felül, ha rendszeresen gyakorol, egyre mélyebbre és mélyebbre tud majd leguggolni. A guggolás gyakorlata különösképp hasznos olyan sportágakban, ahol fontos a robbanékonyság (pl.: futás, sprintfutás, tenisz...), mivel közvetlenül a testtömeget hordozó (alsó végtagok) és mozgató izmok fejlesztésére irányul.

 

Fogyás guggolással: igaz vagy hamis?

A 30 napos guggolási kihívás (30 Days Squat Challenge) elterjedése miatt sokan sokat beszéltek róla, hogy lehet-e fogyni, karcsúsítani az alakot az egyszerű guggolással. Lehet, hogy ezzel elvesszük a kedvét, de a válasz: nem! Ennek a gyakorlatnak nem az a célja, hogy súlyt veszítsen. Vele mindenekelőtt erősíteni és feszesíteni tudja az alsótestét. Igaz, hogy az ismételt guggolás kalóriaégetést eredményez és a feszesítés megakadályozza, hogy a combokon és fenéken rakódjon le a zsír. Ebben az értelemben lehet mondani, hogy a guggolás segítségével irányíthatja a fogyását. De a fogyásnak nincs titka: semmit nem ér az izomerősítés kardioedzés nélkül, ha fogyni szeretne! Tehát ilyen esetben mindenképp eddzen futópadon, kerékpáron vagy lépcsőzőgépen!

 

Az izomerősítéssel azt tudja elérni, hogy az alapanyagcseréje nagyobb mértékű legyen, azaz több kalóriát égessen el pihenés és mozgás közben is. A kardioedzés pedig a lipolízist szolgálja, vagyis a zsírtömeg energiaként való "felhasználását”. Hogy mindez sikerüljön, az egészséges és kiegyensúlyozott táplálkozás mellett végezzen tehát 1-1 órás edzéseket (ideális esetben hetente 3x), amelyekben 50%-ban izomerősítés, 50%-ban kardiomozgás kap helyet. Hogy izmai feszesebbek legyenek, végezzen mindig guggolásokat állóképességi edzések előtt. Így több energiát használ majd fel, tehát gyorsabban égeti el a zsírt.

 

 

 

Tehát jól értette, önmagában az egyszerű guggolás nem elegendő a fogyáshoz. Viszont kiválóan feszesíti és erősíti az alsótest izmait. Ha a célja, hogy fogyjon combjából és fenekéből, a guggolást végezze valamilyen állóképességi sport kiegészítése képpen, hogy erről a célzott területről égesse szervezete a zsírt mozgás közben.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
30 kg-os súlyzókészlet erősítéshez
22 990 Ft*
4.00 / 5 210 Vélemények
    Súlyzókészlet, 50 kg
    36 990 Ft*
    4.00 / 5 274 Vélemények
      FITNESZ

      Sok nő szenved az elégtelen vénás keringés miatt, amely elnehezült lábakat, fáradtságérzetet vagy visszértágulatot okoz. Hogyan előzhető meg ez a probléma, és hogyan enyhíthető az elnehezült láb kellemetlen érzése? Ezt fogjuk Önnek megmutatni az alábbi erőnléti és egészségügyi tanácsokon keresztül!

      FITNESZ

      A lábak karcsúsítására semmi sem jobb, mint a fizikai tevékenység. Azonban néhány mindennapi fogás is segíthet abban, hogy elérje azt a célt, amiről minden nő álmodik…

      AZ OLDAL TETEJERE