A futópad helyes kiválasztása

(6)

Szeretne egy futópadot vásárolni, de nem tudja, hogy melyiket válassza? Hogy minél nagyobb élményt jelentsen és megfeleljen sportolói elvárásainak, kövesse ezt az útmutatót.

 

A kiválasztás előtt vegye számba a befektetés mellett szóló érveket

  • Nem elhanyagolható előny: az otthoni futás, saját ritmusának megfelelően!

  • Tartós, hosszú távra szóló befektetés

  • Erős és mindenki számára elérhető eszköz a biztonságos edzéshez, amely ajánlott rehabilitáció esetén is

  • Jobb a csillapítás, mint a városi burkolatokon

 

Bizonyos szempontok szem előtt tartása nélkülözhetetlenek a futópad kiválasztásánál.

Először figyelembe kell venni a személyes tényezőket, amelyek meghatározóak a futópad kiválasztásánál:

  • Határozza meg sportolói szintjét : kezdő vagy inkább haladó szintű sportoló?

  • Határozza meg célját : a futópadot szív-rehabilitációra fogja használni? Formába hozás? Fogyás? Másik sport kiegészítése? Alkalmi, rendszeres vagy intenzív használatra?

 

Melyik futópad mire használható?

A gyalogló- és futópadok a lehetséges gyakorlatok széles skáláját kínálják, mindig és bármikor. Maximális biztonságot és kényelmet nyújt az ízületeknek. Igényeinek megfelelően határozza meg a futópad használatának célját.

 

Az alkalmi edzés

Itt a formába hozásról vagy rehabilitációról van szó. A teljesítményre törekvés nem meghatározó szempont, a motor teljesítménye nem jelent prioritást.

A Domyos walk’in futópad ideális az alkalmankénti kardió-edzéshez.  30 perc kocogást, aktív vagy mérsékelt gyaloglást tesz lehetővé naponta.

 

A rendszeres edzés

Az alkalmi és rendszeres futóknak való, akik szeretnének otthonukban kardió edzést végezni. Ekkor olyan futópadot válasszunk, amellyel átlagosan napi 45 perc futásra van lehetőség, például a TC 2 futópad. A motor teljesítménye márnagyobb és a felhasználó választhat különböző edzési programokat és dőlésszöget, 10%-ig, hogy lábaival nagyobb izommunkát tudjon kifejteni.

 

Az intenzív edzés

A haladók és a teljesítmény szerelmesei , akik rendszeresen szeretnék használni, inkább olyan futópadot válasszanak, amelyiknek felülete minden futáshoz alkalmas. A hosszú edzési szakaszokra és az akár 16 km/h sebességet elérő futásokra inkább egy összetettebb futópadot válasszon, mint például a TC 4, amely hatékony műszaki megoldásokkal és nagy teljesítménnyel rendelkezik, így több edzési programot kínál. A dőlési rendszerrel egészen 10%-ig megdönthető.

 

Gyalogló vagy futópad?

1 - 8 km/h       sebességnél az edzés gyaloglás (a „lassútól” a „sportos” járásig). 8 km/h felett az edzés kocogás, majd futás.

A gyaloglópad kisebb, mint a futópad. Két típusa van: motor nélküli és motoros.

 

A motor nélküli futópadon a láb hevederre gyakorolt nyomásával halad előre a heveder. Ezért ez a heveder döntött, hogy a mozgást megkönnyítse.  Ez a futópad könnyebb, viszont nincs lehetőség vízszintes járásra, a folytonosság is korlátozott lehet egyes modelleknél (így több hatás éri az ízületeket).

 

A motoros futópadon a motor hajtja meg a hevedert. A heveder sebessége így állandó, amit a használó határoz meg tetszése szerint (1 km/h-tól). Ennek kettős előnye van: lehetőség van a vízszintes járásra és optimális kényelemet biztosít az ízületeknek.

Számos futópad modell létezik. Minden futópad úgy készült, hogy kényelmes használatot biztosítson a kívánt sebesség-tartományban, az alkotórészek méretezésén keresztül. A futófelület, a motorteljesítmény, vagy a szerkezet közvetlen hatással vannak a termék méretére és az árára.

 

Az adott tulajdonságok milyen előnyökkel járnak?

A futófelület:

Minél gyorsabban gyalogol /fut, annál hosszabbak a lépései. A futófelületnek tehát alkalmasnak kell lennie a gyakorlatához.  1 km/h és 6 km/h közötti gyalogláshoz 100 cm x 40 cm felület tökéletesen megfelelő lehet. A gyaloglópad erre teljesen megfelelő lehet. 6 km/h és 8 km/h közötti futáshoz 120 cm x 40 cm futófelület megfelelő kényelmet biztosít. Végezetül 10 km/h-nál gyorsabb futás 130 cm x 45 cm-es, vagy annál nagyobb felületet igényel. Semmi sem győzheti meg jobban, mint hogyha kipróbálja a terméket.

 

A motor teljesítménye

A sebességet biztosító motor teljesítménye attól függ, hogy milyen célra szeretné a futópadot használni. Minél gyorsabban fut, annál nagyobb teljesítményű motorra van szükség.

Ez a teljesítmény összefügg a terméken feltüntetett maximális felhasználói testsúllyal is. 100 kg? 130 kg? Az igénybevétel különböző lesz. A használatnak megfelelő teljesítményű motor meghosszabbítja a termék élettartamát. Az első vizsgálandó tényező a motor „folyamatos” motorteljesítménye (az a teljesítmény, amelyet a motor állandóan biztosítani tud). A második tényező a „csúcs” teljesítmény ( esetenként elérhető teljesítmény, például gyorsítási fázisban).

 

A csillapítás

Az egyik „ kényelmes ” előnye a futópadnak! A jó futópad gyakran csillapító rendszerrel rendelkezik, amelynek bonyolultsága modellenként változik. Ezek csillapítják a térdek és az összes ízület által elszenvedett ütéseket. A csillapítás a használatnak megfelelő legyen: a gyaloglásnál a lágy csillapítás nagyobb kényelmet biztosít az ízületnek és „rugalmasság” érzést kelt. A futásnál a keményebb csillapítás maximális elrugaszkodást és dinamizmust biztosít használat közben... és kevesebb energiaveszteséget.

 

A dőlés

A lábszárak izomzatának jelentősebb fejlesztéséhez hozzájárul, a tökéletes dőlési rendszerrel változtatható edzés, a lejtős utak szimulációjával. Az alsótest izmai (far és combok) és a hasizmok (erősítésnél) jobban igénybe vannak véve és a kalóriavesztés felgyorsul (akár 4-szer több, mint például a 20%-os dőlésnél!). Két dőlési típust különböztetünk meg: kézi beállítás, amelyhez le kell állítani a készüléket a dőlés beállításához, és az automatikus beállítás, amellyel a beállítás használat közben is változtatható.

 

A konzol

A konzol az edzéshez kapcsolódó alapvető információkról tájékoztat : sebesség, megtett távolság, edzésidő, elégetett kalória átlagos mennyisége. Léteznek egyszerű modellek a gyalogláshoz, és bonyolultabb modellek a futópadhoz.

Összpontosítson a mérőműszerekre és a különböző felkínált programokra, amelyekkel értékelheti a teljesítményt és a haladást, a lehetséges kompatibilitásokra  (coaching vagy MP3), és az információk egyszerű leolvashatóságára (kijelző mérete, háttérvilágítás). A modellektől függően a szívritmusmérés is megtalálható (ez utóbbi esetben a legpontosabb eszköz a szívritmusmérő öv).

 

A felhasználó maximális testsúlya

A modellektől függően 100 kg és 150 kg között változhat. Minden futópad szerkezete és motorja úgy készült, hogy használóját biztonságosan és tartósan fogadni tudja a „maximális” testsúlyhatárig.

 

A stabilitás

A futás stabilitása a futópad súlyától függ. Minél nehezebb futópadot választ, annál stabilabb, és ez a folytonosság és a kényelem záloga. A talajon való helyfoglalását (hosszúság és szélesség) szintén figyelembe kell venni a készülék stabilitásánál.

 

Elhelyezés a lakásban

Összehajtás / kinyitás rendszere: az edzés végén a legtöbb futópad lehetőséget kínál arra, hogy összehajtsa a futófelületet. Az ismételt kinyitáshoz segítséggel tudja a leeresztést elvégezni.

Egyes futópadok további lehetőségeket is kínálnak: a Domyos Walk’In futópad vastagságának köszönhetően a legtöbb ágy alatt elhelyezhető, és ezzel maximális helymegtakarítást érhetünk el!

Áthelyezési rendszer: a legtöbb futópad szállító görgőkkel rendelkezik. Tudni kell azonban, hogy egyes futópadokat könnyebb, másokat nehezebb mozgatni (a készülék súlya és a megfogási pontok fontosak ebben az esetben).

 

Összeszerelés

A legtöbb futópad összeszereléséhez 30 perc és 1 óra közötti időre van szükség. Vagy ismerje meg az összeszerelést nem igénylő terméket, mint az új „használatra kész” Domyos modellek.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
AZ OLDAL TETEJERE