FEJLESSZE EGYENSÚLYÁT

(4)

Állandóan kificamítja a bokáját? Képtelen egyik lábán megállni anélkül, hogy elesne? Fejlessze egyensúlyát!

 

Az egyensúly fejlesztése fontos a sporthoz

A jó egyensúlyérzék nélkülözhetetlen egyes sportok gyakorlásánál, mint például a tenisz, sí, tánc, vagy a gimnasztika. Ezzel többek között javítható a teljesítményünk is.

 

Miért fejlesszük az egyensúlyérzékünket?

Nem tudatosodik bennünk, de az egyensúlyérzék és az ügyesség ugyanolyan fontos a sporthoz. Lényeges lehet egy intenzív fizikai tevékenységnél is, például síelésnél. Általában egy sportnál a jó egyensúlyérzék hatékonyabb munkavégzést tesz lehetővé, csökkenti a sérülés veszélyét és optimálissá teszi az elvégzett gyakorlatokat.

 

A mindennapi életben, egyensúlyérzék birtokában megelőzheti az eséseket és ficamokat, segíthet abban, hogy nagyobb legyen a stabilitása. Az egyensúlyt fejlesztő gyakorlatok elvégzése segíti az izmok erősítését és tonizálását, és a ’eagálási képesség (reakció) javítását. Ez bizonyos mértékig jó közérzetet is eredményez, ha mindezek birtokában van.

 

Néhány gyakorlat az egyensúly megtalálásához

Ha szeretné javítani stabilitását, hajlékonyságát és egyensúlyát, csak rendszeres fizikai tevékenységre van szüksége. Ehhez a futás kitűnő sport, de vigyázzon, hogy ne a lábára nézzen, hanem távolra maga elé.

 

Ha a futást nem igazán kedveli, mindig szert tehet egy speciális eszközre, amely segítségére lesz az egyensúlyérzék fejlesztésében. Számos sportüzletben kaphatóak félgömb alakú mozgó platformok, közönségesebb nevén egyensúly platformok. A lekerekített részt kell a talajra helyezni, és rá kell állnia a platformra, így instabil felületen kell megtartani egyensúly helyzetét. Ilyen eszközöket az edzőteremben is talál.

Végül, az egyensúlyérzék egyszerű és hatékony javításához ajánlunk néhány gyors és könnyen kivitelezhető gyakorlatot:

 

  • A rózsaszín flamingó: állva, egyenesen, nézze a horizontot. Emelje fel egyik térdét maga elé, vízszintesen, ha tudja. Maradjon ebben a helyzetben legalább 10 másodpercig, majd csukja be a szemét és maradjon még úgy legalább 5 másodpercig. Csinálja meg ugyanezt a másik lábával.

 

  • Rúgások: álljon stabilan bal lábán, majd rúgjon előre a másik lábával előre, majd hátra, anélkül, hogy letenné a lábát a két rúgás között. Végezzen 4 - 5 sorozatot előre és hátra, majd váltson lábat.

 

 

  • Akadály : tegyen egy kispárnát vagy egy kerek párnát a földre, hogy akadályt képezzen. Ugráljon egyik lábán, majd egy lendülettel ugorjon át a rögtönzött akadály fölött. Ugráljon ismét, majd ugorjon át megint rajta. Cseréljen lábat.

 

  • Az ellentétes irány: állva, egyenesen, emelje fel a bal karját és a jobb lábát, jól megfeszítve. Tartsa 5 másodpercig, majd csréljen oldalt.

 

egyensúly a mindennapokban

A mindennapok során egyszerű mozdulatokat végezhet, hogy egyensúlyérzékét javítsa:

  • emelje fel egyik lábfejét, a másik lábán egyensúlyozva
  • menjen fel kettesével a lépcsőn, anélkül, hogy fogná a korlátot
  • mosson fogat egyik lábán egyensúlyozva
  • helyezzen át vízzel teljesen teli poharat anélkül, hogy kiöntené
  • maradjon állva a metróban, fogódzkodás nélkül
  • játsszon gyermekeivel ugróiskolát!
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
JÓGA
conseils-yoga-exercice-les-5-tibetains

Tudja, hogyan indítsa a napját, hogy tele legyen életerővel? A mi titkunk: az 5 tibeti rítus! Ez a jógagyakorlatsor mozgósítja teste összes energiáját.

(3)
AZ OLDAL TETEJERE