A CARDIOBALETTNÉL A TEST AZ ELŐTÉRBEN

Ez a divatos irányzat egyre több és több sztárt hódít meg, és csak jótékony hatásairól beszélnek: ez a cardiobalett! Kiváló egy másik tánc kiegészítésére, a test megismerésére, az ízületeket kímélő átfogó munkán keresztül: mély izomerősítés, jobb testtartás, hajlékonyság érhető el vele. Felhívás minden táncosnak, akik szeretnének jobban haladni és szeretnék felülmúlni önmagukat!

 

Mindannyian arról álmodunk, hogy karcsú és vékony testünk, királyi fejtartásunk és teljesen hibátlan testtartásunk legyen, mint nagy balett táncosnőknek? Felhívás minden táncoshoz, kezdőknek vagy szenvedélyüket régen űzőknek: a cardiobalett megérkezett! A jó közérzet érdekében, és ahhoz, hogy a táncoláshoz a legjobb formában legyen, kövesse ezt a nagy divatirányzatot, amely egyre több és több sztárt ragad magával. Erősítse izmait egy szuper divatos stretching órán!

 

Mozogjon, mint a balerinák

A ’klasszikus balett táncosnőinek bemelegítési mozdulatai inspiráltak több szakembert arra, hogy létrehozzák ezt a módszert. A táncosnők nap mint nap alkalmazzák, hogy felkészítsék izmaikat és ízületeiket, mielőtt a koreográfiához hozzákezdenek. Ez egy nélkülözhetetlen bemelegítési fázis . A cardiobalett kiváló egy másik tánc kiegészítésére, lehetővé teszi testünk megismerését és az átfogó munkát, ugyanakkor kíméli az ízületeket. Ez a táncfajta mélyen erősíti az izmokat. A cardiobalettnél az egész testet megdolgoztatjuk: hát, has, lábak.

 

Állítsuk a rudat még magasabbra

A gyakorlatban ezek a gyakorlatok az álló és megtámasztott helyzetben végzett bemelegítést ismétlik meg a talajon. A talajjal közvetlenül érintkezve a táncosnők nyújtásokat végeznek és fejlesztik hajlékonyságukat egy nagy tükör előtt, csupán saját egyensúlyukra hagyatkozva.

 

A kíméletes és dinamikus cardiobalett gyakorlatoknak számos előnyük van. Ha táncosnő, csak nyerhet rajta: megtanulja egyes elhelyezkedési hibáit korrigálni, testét finoman lágyítani, testtartását javítani, csinos vonalait helyreállítani, kecsességre és finomságra tehet szert. A rendszeresen végzett cadiobalett órák hamar éreztetik hatásukat: izmai megnyúlnak és hosszabbá válnak, a spicc és a hajlított lábfej váltakozása révén a fenék és a csípő kisebbé, a derék karcsúbbá válik, a has pedig laposabb lesz. A felsőtest kiegyenesedik, a karok megkeményednek, megváltozik a nyak tartása.

 

Egyéb, nem elhanyagolható tényező: egy óra cardiobalett elegendő 300 kalória elégetéséhez, ami nagy eredmény, tehát búcsút mondhatunk a túlzott gömbölyűségnek. Nem a súlyunkból veszítünk, hanem centiméterek röpülnek el! Mert itt izmosodunk, mint a klasszikus balerinák, megnyújtva lábujjhegyeinket, kezünket, fejünket: minden gyakorlatot a test természetes határain belül végzünk, semmit nem erőltetünk. Az izmok hosszirányban, nem vastagságban fejlődnek: teste megnyúlik!

 

Mi lehet motiválóbb annál, mint fejleszteni tánctudásunkat és egy operai balerina testalkatára szert tegyünk? Kitűnő a hátnak, mert meglágyítja a gerincoszlopot. A cardiobalett révén teste hajlékonyabb lesz, tónusosabbá válik, karcsúsodik a csodálatos nyújtásoknak köszönhetően. Biztosítson magának olyan kecses járást, amit általában a klasszikus tánccal szerezhet meg. Oldja fel testét és csatlakozzon a tánchoz büszke testtartással, megerősödve fejétől a lábujjakig, hogy megvalósítsa a tökéletes mozgást!  Most már isteni lehetősége nyílik rá, hogy tökéletesebben gyakorolja sportágát.

 

Kinek ajánlott?

Fontos, bármilyen stílust táncolóknak, akár hajlékony vagy merev, akár 20 vagy 50 éves: mindenki megtalálja számítását, ha korábban klasszikus táncra nem is járt, és saját ritmusának megfelelően haladhat. A tanfolyamok mindenki, amatőr vagy hivatásos táncosok számára is nyitottak, és egyre több helyen elérhetőek. A tanfolyamokat szintek szerint szervezik. A rendszeres, heti két alkalommal végzett edzés eredményei hamar jelentkeznek, akár két hónap aktív edzést követően.

 

A gyakorlatban

A cardióbalett anyaga különböző izomcsoportokhoz kapcsolódik, fokozatosan, a lábtól a fejig: feszítések, összehúzások, nyújtások, forgatások. Kis gyakorlatsorozattal kezdünk bemelegítésként: fejkörzés, karkörzés, gurulás, egyenes háttal, hajlított háttal, mélységében nyújtjuk a felsőtestet. A talajon ülve egyenes háttal, feszes hassal, az egyensúly érdekében előre tolt medencével, laza vállakkal, zenére gyakoroljuk a mozdulatokat, dolgoztatjuk meg a láb alsó részét.

 

Háton, majd oldalt, végül hason fekve, megfeszített hasizmokkal kis battement-okat, nagy battements-okat, lábkörzést, enveloppé-ket, développé-ket végzünk, hogy hajlékonyabbak és gyorsabbak legyünk. A cardióbalett anyaga nyújtási gyakorlattal folytatódik, ahol fejlesztjük a hajlékonyságot, és nem feledkezünk meg a mély lélegzetvételekről sem!

 

Különböző gyakorlatok során fontos a koncentráció, mindenki tudatosan követi testét, megtanulja korrigálni testtartását és dolgozik azon, hogy fejlessze hajlékonyságát. A test mély nyújtásának, önmagunk felülmúlásának érzése a gyors fejlődés  hamar meggyőzi Önt! 

Hol található?

A legtöbb tánciskola kínál cardiobalett tanfolyamokat.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
FITNESZ
conseils-comment-affiner-sa-silhouette

Milyen testmozgást válasszunk, ha fogyni szeretnénk? Kövesse a Domyos tanácsait alakja formálásához.

(2)
FITNESZ

A lábak karcsúsítására semmi sem jobb, mint a fizikai tevékenység. Azonban néhány mindennapi fogás is segíthet abban, hogy elérje azt a célt, amiről minden nő álmodik…

AZ OLDAL TETEJERE