A BOKSZZSÁK

(1)

Azt kérdezi talán, hogy miért érdekes bokszzsákkal edzeni? Milyen izmokat dolgoztat meg? Milyen zsákot válasszunk? Ismerje meg válaszainkat ezekre a kérdésekre.

 

Miért érdemes a bokszzsákot használni

bokszzsák használata edzés közben számos, nem elhanyagolható előnnyel jár, amikor sportoló az ember. Tudnia kell, hogy mielőtt a zsákra üt, meg kell tanulni a levegőben az ütési technikákat, hogy jól szabályozza mozdulatait és ne sérüljön meg. Ezeknek a levegőben végzett mozdulatoknak széleseknek, lazáknak és rugalmasaknak kell lenniük.

 

A bokszoló esetében az egyik fő jelentősége a bokszzsákos edzésnek az, hogy hatékonnyá teszi a levegőben végzett gyakorlatokat, és konkretizálja a gyakorlatokhoz kapcsolódó érzéseket. Ez jó eszköz arra, hogy érezzük az erőkifejtést és a valódi technikai munkát. A haladó bokszolók gyakran edzéseiket egy testépítés és kardió gyakorlatsorra alapozzák, ahol ütés, ugrókötelezés és fekvőtámaszok követik egymást.

 

Továbbá a küzdősportok gyakorlói, de az ilyen tevékenység alapjait ismerő egyéb sportolók számára is több előnye van az bokszzsáknak. Lehetővé teszi:

  •        Az izmok tonizálását, a vállak, tricepszek, mellkasi izmok és hátizmok megdolgoztatásával
  •        Az ütéserő fokozását
  •        Az ellenállás és állóképesség növelését
  •        A hatékony kardió fejlesztést, ugyanis a bokszzsák nagyon erős fizikai edzés
  •        Kiadja magát, hogy megszűnjenek a mindennapi szorongások és feszültségek.

 

Az ütőzsák kiválasztása és használata

A megfelelő ütőzsákos edzéshez mindenek előtt egy jó bokszzsákot kell választani, amely megfelel az Ön sporttevékenységének. Először is, háromféle anyagot használnak a bokszzsákok gyártásához:

  •        szövet: elsősorban a szabadidős edzésre használt bokszzsák esetén
  •        poliuretán: rendszeres használatra
  •        bőr: rendszeres vagy intenzív használathoz. Nagyobb ellenállást biztosít a zsáknak.

 

A bokszzsák átlagosan 20 - 30 kg súlyú, mérete pedig 80 cm és 1 m 20 között változik. A rúgáshoz - ütéshez inkább 1 m 20-as zsákot érdemes használni. Ezen kívül, a bokszzsák megfelelő elhelyezéséhez ajánlott a bokszzsákot körülbelül 10 cm-rel magasabbra helyezni, mint használója testmagassága. Természetesen, ezt a magasságot változtatni kell, ha rúgást - ütést végez rajta. Végezetül meg kell jegyezni, hogy a bokszzsákot szappanos vagy tiszta vízzel és szivaccsal tisztítjuk, vegyszerek nélkül.

 

Laurent Avril, a Domyos küzdősportok termékfelelősének tanácsai

Ütőzsákja kiválasztása attól függ, hogy milyen használatra szánja :

  •        a TB 390 : kevéssé rendszeres használathoz, inkább szabadidős
  •        a TB 580 : rendszeres használatra
  •        a TB 1200 : rendszeres, vagy intenzív használatra
  •        A Kardió boxing készlet: teljes készlet a bokszoló edzéséhez, amely tartalmaz egy zsákoló kesztyűt, ütőzsákot és ugrókötelet.
  •       és a gyermekeknek: a Punching Bag, felfújható ütőzsák

 

A bokszzsákot egy pár kesztyűvel kell használni, akár ujj nélküli kesztyűvel szivacs vagy gél csillapítással, akár erre a tevékenységre való speciális kesztyűvel. Használhatóak a hagyományos bokszkesztyűk is, de túlságosan melegek ehhez a tevékenységhez. Ezen kívül a hatékony védelem és higiénia érdekében a nedvszíváshoz ujjatlan kesztyűt vagy bandázst kell használni (a gyakorlott bokszolók esetében) a bokszkesztyű alatt.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
AZ ÖSSZES TANÁCS

Pedig egyre több nő adja bokszolásra a fejét, mert lehetővé teszi a mozgást és a test karcsúsítását. . Kitűnő levezetés a mindennapok számára, több nyugalommal!

(1)
AZ OLDAL TETEJERE