5 ZSÍRÉGETŐ ÉTEL

(1)

Rendszeresen sportol, de azt gondolja, itt az idő a kiegyensúlyozott étkezésre is odafigyelnie? Adjon egy löketet testének ezekkel a zsírégető ételekkel! Vannak, amelyek arról ismertek, hogy csökkentik a cukrok zsírrá alakítását és tárolását, valamint megkönnyítik a kiürítésüket. Néhányat összeválogattunk Önnek. Ismerjen meg 5 zsírégető ételt! Jegyezze meg őket!

 

A sportoló avokádója

Elterjedt róla, hogy zsíros gyümölcs, amely rögtön lerakódik a bőr alatt (160 kCal/100 g), pedig az avokádó tökéletes a sportolóknak! Energiatartalmának alapját zsírok adja, amelyek nagyrészt egyszeresen telítetlen zsírsavakból állnak (főként olajsavból), és amelyek fontos szerepet játszanak a szív és érrendszer védelmében. Könnyedén elégethetők mozgás közben, segítik a zsírraktárak felhasználását. Az avokádó ezen felül sok lecitint is tartalmaz, amely részt vesz a mozgás és az izmok idegi ingereinek agyi folyamataiban. Tehát alapvető sportoláshoz! A lecitin hozzájárul a koleszterinszint szabályzásához is. Mivel az avokádó rostokban szegény, fogyasztható edzés előtt, de utána is ideális, mivel magas az ásványianyag-tartalma (kálium, kalcium, magnézium), és így segíti a savas anyagok semlegesítését.

 

A friss lazac

Azt gondolja, zsíros? Nem igaz, a lazac szövetségese lehet fogyókúrája során! 100 gramm lazac 205 kCal energiát tartalmaz. Ez az ízletes hal az egyik legfontosabb omega-3 zsírsavforrásunk (amely jó zsír, védi a szívet). A tápanyagai hozzájárulnak a zsírégetéshez és könnyedén felhasználja őket a szervezet. Megakadályozzák a rossz zsírok tárolását és segítik a sejtek jobb cukorfelhasználását. Tudnivalók: ne hagyja hosszasan szabad levegőn a lazacot, mivel úgy elvesztheti jótékony hatóanyagait. Kóstolja meg többféle elkészítéssel: készítse el gőz fölött, sütőben, batyuban... friss citrommal, kaporral, hogy könnyebben eméssze a zsírt.

 

Az aktív citrom

Csak a citromnak van ereje a méreganyagok kiűzéséhez és az anyagcsere felpezsdítéséhez. A benne levő citromsav segít a gyomornak lebontani a zsírokat és a fehérjéket. Mivel nagy mennyiségben tartalmaz C-vitamint, felpezsdíti, fellendíti a szervezet működését, serkenti az anyagcserét. Így segítségével több kalóriát éget el napközben, akár pihen, akár mozog. Lehetőleg reggel fogyassza, hogy méregtelenítse testét (nyomja egy citrom levét egy pohár langyos vízbe)! Ez serkenti az epekiválasztást, és felkészíti a májat a nap során bevitt táplálék emésztésére. Néhány csepp citromot tegyen tányérján a húsra, tojásra és a száraz zöldségekre is, hogy megkönnyítse emésztésüket!

 

Almára fel!

Egyen almát, mert elősegíti a fogyást! Gazdag rostokban, C-vitaminban, de szegény kalóriában: azaz tökéletes ropogtatni való! Nagy mennyiségben tartalmaz pektint, amely kétszeresen hat, telítettségérzetet ad, valamint a gyomorban megköti a zsírokat. Egy 150 grammos, közepes méretű alma kb. 18-20 g szénhidrátot tartalmaz (74-80 kCal), amelyet lassan és fokozatosan szív fel a szervezet. Az eredmény: vége az éhségnek, telítettségérzete lesz! Egye héjastól az almát! Kutatások kimutatták, hogy az almahéjban levő urzolsav serkenti a kalóriaégetést és az izomtömeg-fejlesztést. Válassza a Granny Smith almafajtát, amely nagyon kevés cukrot tartalmaz.

 

Kávé túlzások nélkül

A kávé koffeint tartalmaz, amely serkenti a zsírégetést. Ha cukor és tej nélkül fogyasztja, a kávé 0 kalória. Tehát igyék bátran, eszpresszót vagy hosszú kávét, de túlzások nélkül! Akkor se fogyassza mértéktelenül, ha néhány tanulmány kimutatta, hogy a kávéfogyasztás kedvező hatással van a sportteljesítményre és segíti a zsírégetést. Jegyezze meg: ne igyon napi három csésze kávénál többet!

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
MULTISPORTOK

Testének energiaforrásokra van szüksége, hogy végre tudja hajtani az edzést! Tehát ha megfelelő táplálékot visz a szervezetébe, nagyobb fizikai erőfeszítésre lesz képes.

(1)
AZ OLDAL TETEJERE