5 tipp, hogy sportolása a szívére ne jelentsen veszélyt

(1)

A szív izomzatának erősítése feltétlenül fontos. Tudnia kell, hogyan eddze ahhoz, hogy egészséges legyen. Hogyan? Rendszeres sportolással! Ahhoz, hogy a fizikai erőkifejtés során megkímélje a szívét,fontos, hogy megjegyezzen bizonyos szabályokat. Ismerje meg tippjeinket, hogyan sportolhat teljes biztonsággal, és a szívét tekintve, kockázatmentesen.

 

Melegítse be testét

Szenteljen 10 percet idejéből minden edzés előtt arra, hogy bemelegít. Ezek a bemelegítések lehetővé teszik a szívritmus fokozatos növelését és a szív felkészítését az erőkifejtésre. A nyújtási gyakorlatokat semmiképp sem szabad elmulasztani, erősen ajánlottak ahhoz, hogy felkészítse testét és izmait.

 

Számolja ki a maximum pulzusszámát

Nagyon egyszerű számítás létezik a maximum pulzusszám kiszámítására. Elég kivonni az életkorát a 220-as számból (például: 220 – 34 év = 186). Ezt a küszöbértéket nem szabad túllépnie sportolás közben, azaz nem lépheti túl a 186 dobbanást percenként.

 

Megfelelő vízpótlás

Az erőkifejtés alatt rendszeresen gondoljon a vízpótlásra. Igyon néhány kortyot körülbelül 30 percenként. A jó hidratálás fokozza a vér áramlását az agy felé, szállítja az izmok megfelelő működéséhez szükséges tápanyagokat és elősegíti a regenerálódási folyamatot.

 

Szakítson időt a regenerálódásra

Minden állóképességi edzés után gondoljon arra, hogy fokozatosan csökkentse a szívritmusát. Nem szabad hirtelen leállnia, lassítsa fokozatosan az ütemet, hogy regenerálódjon. Hazatérve ne szaladjon azonnal a zuhany alá! Hagyjon időt a testének, hogy a hőmérséklete lecsökkenjen: várjon legalább 15 percet.

 

Alkalmazkodjon az időjáráshoz

Az időjárás szeszélyei állandóan arra kényszerítik, hogy módosítsa a sportolási programját! A külső hőmérséklettől függően módosítsa a fizikai tevékenységét. A test és a szív nagyobb igénybevételnek van kitéve hideg vagy meleg időben, lassítania kell tehát a sportolást ebben a két esetben, hogy szívét megkímélje.

 

Tudnia kell

Ha a legkisebb mellkasi fájdalmat, vagy erős szívdobogást érez az erőkifejtés alatt vagy után, azonnal hagyjon fel minden fizikai tevékenységgel és forduljon orvoshoz!

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
AZ OLDAL TETEJERE