5 TIPP, AMIT TUDNI KELL, MIELŐTT EGY SPORTOT ELKEZD

A sportolás a helyes edzést is jelenti, néhány alapvető szabálynak megfelelően. A Domyos 5 tippet ad önnek, hogy segítse sportolási céljainak elérését.

 

Alaposan melegítsen be sportolás előtt

A sportolás előtt a bemelegítés feltétlenül fontos. Lehetővé teszi az izmok felmelegedését és előkészíti az izmokat az erőfeszítésre. Fontos néhány bemelegítő gyakorlat elvégzése minden edzés előtt: megnöveli esélyt arra, hogy nagyobb lesz a teljesítménye, leginkább pedig elkerülheti az esetleges sérüléseket.

 

Megfelelő nyújtás sportolás után

Az edzés a végéhez érkezett és gondolatban azt mondja magának „éljen a holnapi izomláz!”? Létezik egy megoldás ezeknek az izomfájdalmaknak a megelőzésére: néhány nyújtó gyakorlat elvégzésével, közvetlenül a sportolás után. Így megelőzheti az izmok lehűlését és megkímélheti magát a sérülés, ficam, ínhüvelygyulladás bekövetkezésétől…

 

Saját határaink ismerete

Újrakezdte a sportolást és készen áll arra, hogy felülmúlja önmagát? Vigyázzon, ha túl sokat akar egyszerre sérüléshez vezethet! Mindig hallgassa meg a testét: ezt a tanácsot mindig tartsa be. Jegyezze meg:

 

  • Szükségtelen rekordokat döntögetni: ne kezdje újra a sportolást intenzív ritmusban
  • Szabályozza az edzések gyakoriságát és váltogassa az edzéseket: kezdetben háromnaponként, majd kétnaponként
  • Ne lépje túl saját határait, ne erőltesse soha, és ne próbáljon meg túlságosan gyorsan haladni
  • Lassítson a ritmusán és tartson szünetet, ha a legkisebb fájdalmat is érzi

 

Megfelelő vízpótlás

A víz szervezetünk legfontosabb tápláléka. Az izmok körülbelül 80%-át víz alkotja. A jó hidratálás fokozza a vér áramlását az agy felé, szállítja az izmok megfelelő működéséhez szükséges tápanyagokat és elősegíti a regenerálódási folyamatot. Mivel a fizikai erőfeszítés sok vízveszteséggel jár, megfelelő vízpótlásról kell gondoskodnia, hogy megelőzze a sérülések, ínhüvelygyulladások, görcsök, fáradtság, hipertermia és az emésztési zavarok megjelenését.

Sporteredményei jobbak lesznek, és teljesítménye is növekszik.

 

Egészséges életmód

Ahhoz, hogy teljes formában sportoljon, ne feledjen egézséges életmód szerint  élni! A változatos, gyümölcsökben és zöldségekben gazdag táplálkozás hozzájárul az egyensúlyhoz és a tökéletes egészséghez. A lassú cukrok, mint például a rizs, a tészták sportolás előtt megadják a szükséges energiabevitelt. Igazítsa a táplálkozását a sportoláshoz és annak intenzitásához.

Az alvás minősége alapvetően fontos a sportolásnál. Biztosítson magának rendszeresen pihenőidőket, hogy jobb lábbal kelhessen fel!

Az alvás regenerál: kipihenten jobb lesz a teljesítménye sportolás közben!

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
Club tornaszőnyeg
3 990 Ft*
4.10 / 5 203 Vélemények
    HAMAROSAN ELFOGY
    VM 230 szobakerékpár
    fölött
    44 990 Ft39 990 Ft*
    4.10 / 5 444 Vélemények
      MULTISPORTOK
      conseils-cross-astuce-faire-du-sport-a-deux

      Gondolkozik azon, hogy párjával együtt sportoljon, hogy több időt tölthessenek együtt? A párban való sportolás nyertes duó, a Domyos elmondja, hogy miért!

      AZ OLDAL TETEJERE